Annons:
Etikettbeteende
Läst 1134 ggr
Anonym12345678
2018-07-15 17:44

Vinna förtroendet igen

Jag har helt tappat förtoendet med min häst efter en liten olycka.. nu vet jag inte vad jag ska göra för att vinna tillbaka min häst förtroende, det jag gör just nu är att gå promenader men min häst tycker inte så mycket om det..

Annons:
Travis D
2018-07-15 18:57
#1

Hände mig efter olyckan med Nysve. Satt aldrig upp på honom igen utan någon som höll i så är också intresserad av vad dom har för tips att ge 🙂

misswilma
2018-07-15 23:58
#2

Det jag personligen skulle rekomendera är att spendera mycket tid med hästen. Ex. Borsta och mysa (kravlösa grejer). En sak som även hjälper i förtroendet är NH. Detta skulle jag starkt rekommendera då man får lära sig att själv respektera hästen samtidigt som hästen respekterar dig. Detta kommer man oändligt långt på men ta gärna hjälp av en tränare för NH på egen hand kan bli fel :)

Vrilen
2018-07-16 13:28
#3

Finns en NH sida här på iFokus med många bra tips: https://naturalhorsemanship.ifokus.se/

Scintilla
2018-07-16 17:23
#4

Jag tror det kan vara bra att, som #2 skriver, spendera mycket tid med hästen i trygga miljöer där du vet att inget kan hända. Vänj din kropp och ditt sinne att associera hästen tillsammans med det positiva och inte den negativa händelsen. Det tar tid men jag tror det kommer fungera i längden. Kör små steg och stressa inte.

Upp till toppen
Annons: