Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1101 ggr
Random12300
7/8/18, 1:37 PM

Racesafe väst

Hej! För ett tag sedan köpte jag en racesafe väst på hööks, det blev lite hastigt eftersom vi hade bråttom men hon som hjälpte oss sa att den satt bra så då köpte vi den. När jag kom hem sen och provade och kände efter lite mer tyckte jag att den kändes ganska lång? Vet att många använder racesafe till just hoppning då man inte har så stort bakvalv och man står ju ändå upp i lätt sits nästan hela tiden. Men saken är den att jag har ingen egen häst utan rider på ridskola och därför är det både hoppning och dressyr och dessutom olika sadeltyper. Är rädd att den är för lång när jag rider dressyr… kan inte testa den heller så vet inte vad jag ska göra. Måste veta snart om jag måste lämna tillbaka den, annars får jag använda den 1 gång (om den är för lång) och sälja den för samma pris? Storleken är S normal back, kan någon snälla hjälpa mig och säga vad jag ska göra? Ni får gärna säga hur era racesafe västar sitter också, tack :) Svårt att förklara hur långt ner den går men ungefär så att om jag står upp så slår den i lite i ”toppen” på rumpan

Annons:
Rafflan
7/9/18, 12:02 AM
#1

Du behöver prova den när du sitter i en sadel och känna att du kan röra dig bra i den. En lagom lång väst stör mig i ridningen då den stöter i bakvalvet, därför har ha kortare väst så den inte stör min ridning :)

BokDuvan
7/9/18, 10:34 AM
#2

När jag köpte väst för några år sedan hade de en trähäst med sadel så jag fick sätta mig där med västen på för att prova. Har inte butiken ngt liknande?

Random12300
7/9/18, 11:48 AM
#3

Jo jag testade västen i en sån sadel, men det gick ganska fort och sadeln var ganska stor och hade lågt bakvalv, hon sa att det var ca 3 fingrar mellan västen och sadeln. Som jag skrev innan så har många sadlar på ridskolan mindre sadlar och är högre i bakvalven så, vet inte riktigt

[nevamisse]
7/13/18, 11:01 PM
#4

Är du osäker så åk tillbaks och prova fler och känn efter mer. Väldigt jobbigt att rida med en för lång väst. Känn efter själv och ta tid på dig det är ändå du som ska rida i västen, lyssna aldrig för mycket på en säljare, ta deras råd, men ta beslutet själv. 😉

Upp till toppen
Annons: