Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1067 ggr
zemlathebunny
6/23/18, 8:59 PM

Skriva av mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara få skriva av mig lite. Skulle verkligen uppskatta lite stöttning! Lostjärn är min första egna häst. Mamma och min låtsaspappa är inte intresserade av hästar så jag har väldigt mycket ansvar. Jag är världens nojigaste människa och det är såå jobbigt! Jag tror hela tiden att något är fel på honom och sen kan jag inte sluta tänka på det. Typ som idag hoppade jag av honom på ridbanan och han ställde sig ganska fort och vilade på ena hoven. DIREKT sätter min hjärna igång "har han ont?" "Vad är fel?" Jag är så orolig att jag inte ska märka när han har skadat sig. I hagen kliade jag honom på halsen vilket han tyckte var sjukt skönt. Sen när jag slutade och backade något steg så fortsatte han att stå och "kasta" med huvudet som dom gör när man kliar fast rakt upp. Såklart så blir jag orolig då också. Snälla kan någon lugna mig lite. Han är btw 5 år, nordis och föredetta travhäst.

Annons:
shia
6/25/18, 8:57 PM
#1

Hej, jag kan själv vara nojjig osv. Min passhäst(travare/ridhäst på 6 år, red in han början på förra året) och han är ju lite rolig att rida, å det är inte bara hans hjärna som får arbeta. Ena dagen kan vi sväva fram i underbar galopp på gräset, medans någon dag aenare kan jag inte ens få honom trava lugnt. Men sen efter några gånger kan han vara superfin igen å bli finare(är typ 3 steg fram 1 steg tbx) å varje gång det går dåligt(fast blivit bättre på att hantera det nu) så tror jag det är allt möjligt. Men sadeln är det inte nu då vi fixade den så den skulle passa honom för några v sedan. Underlaget, att han har ont osv. Men, då har jag min syrra som antingen tyck han ser lite spänd ut eller inge studs i steget(då får han som har stallet kolla på honom, skulle det vara ngt då kmr veterinären men han brukar repa sig väldigt fort) eller kan säga att det är jag som gör fel eller att han är pigg :P Men efterhand har jag lärt mig känna Av hans signaler(han är inte den som visae han har ont i första taget…) jämfört med om han har ont elller är pigg eller om jag är ute å cyklar. Det du skulle kunna göra är att prata med ngn i stallet så fort du oroar dig å får höra att det inte är ngt. Sen kan su tänka dig ifrån dennes perspektiv " skulle h*n tycka det osv.

zemlathebunny
6/25/18, 10:39 PM
#2

Tack för svar ska tänka på det! :)

Upp till toppen
Annons: