Annons:
Etikettövrigt
Läst 1091 ggr
Kaninlover4life
6/23/18, 8:34 PM

Hyra häst- vad behöver jag?

Ska nu alltså hyra en häst under 1 år. Det jag får med hästen är sadel + träns, så ska införskaffa all annan utrustning och allt tillbehör. Så jag tänkte att jag skriver en liten lista med saker jag har planerat att införskaffa och ni får skriva så att jag verkligen inte glömmer någonting!

-Fleece, regn & vintertäcke. (ett regntäcke i reserv)

-Schabrak c 3 st till att börja med, känner ej att det behövs mer.

-2 par benskydd fram & bak.

-2-3 grimmor

-En del grimskaft, de brukar ju få ben.

-Extra stigläder.

-Flughuva och flugpannband.

-Kapson och longerlina.

-Reflexländtäcke och benreflexer.

-Bett? tänkte jag att man kanske i efterhand kan skaffa ifall behovet finns.

Vad behöver jag mer? Tänkte mest på t.ex en vårduppsättning med salvor osv. 

Mvh överlycklig tjej som ska få prova på hästägarlivet

Annons:
Anonymamej
6/23/18, 9:05 PM
#1

Flugspray, godis, flughuva/ridluva, ridtäcke/ländtäcke, mansnoddar, glansspray, borstar, lindor, sadelskydd/sadelöverdrag, hovkratsar (minst 3st haha), bettskivor, termometer, kompress, saltsten, stallapotek, transport skydd. Men eftersom du bara ska hyra behövs det nog faktiskt inte så mycket

Kaninlover4life
6/23/18, 9:23 PM
#2

Oki tack! Har redan borstar godis osv men tack för tipsen! ;)

tiger tok
6/23/18, 11:44 PM
#3

Har du allt till boxen? Hinkar, täckeshängare, saltsten? Köp karbinhakar också, i massor, det behövs alltid! Vartifrån ska du hyra?

Kaninlover4life
6/24/18, 12:46 AM
#4

Ja alla boxgrejer osv är fixade, foder osv.

Ska hyra från taffsnäs!

Rafflan
6/24/18, 1:04 AM
#5

Benskydd behöver du ju bara köpa om hästen slår sig eller om ni ska hoppa, benskydd är inget man måste ha ;)

tiger tok
6/24/18, 9:26 AM
#6

#4 åå, vilken ska du ha? ( sålde nämligen min Fjording dit)

Annons:
Kaninlover4life
6/24/18, 5:37 PM
#7

#6 Vet inte än, ska åka och provrida nästa v, har iallafall önskat någon med lite fart i!

tiger tok
6/24/18, 5:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Uppdatera gärna vilken du får!

misswilma
7/16/18, 7:18 AM
#9

Du måste inte ha kapson, träns funkar lika bra :) Kan även vara aktuellt att införskaffa flugtäcke om du ska ha den på sommaren. Om hästen lätt får skav av täcken så kan det behövas bogskydd. Benskydd måste man inte ha. Är den skodd och du ska brodda den till vintern så är det bra att ha benskydd och boots. Ett stallapotek är alltid bra att ha (termometer, inotiolsalva, jodopax, helosan, kompresser, gasbinda, självhäftande linda samt silvertejp.)har hästen en mule så den lätt blir bränd så införskaffa solkräm. Sen finns det ju en uppsjö av grejer som man kan ha till hästen, detta får du ju välja om du vill ha. Ex. Longergjord med inspänning, martingal, inspänning i allmänhet. Ja listan kan bli lång. Ett tips är att hitta grejer på hästnet. Eftersom allt man köper inte måste vara nytt. :)

Upp till toppen
Annons: