Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 558 ggr
shia
2018-05-22 21:20

övningar från marken

hej, då min passis är öm i ryggen( vi tror det är sadeln som inte passar honom(han har haft den 1,5 år(var 4 då,  6 nu samt har han byggt mkt muskler)) så tänkte jag longera/göra övningar från marken tills en sadelutprovare kollat på sadeln/provat ut en ny som passar.

longerade honom för första gången idag(vart det ist för dressyrträning) och det tyckte han var superkul! han var så rolig för när han inte förstod, stannade han och vände huvudet mot mig och som fråga vad han skulle  göra och hur riktigt jag menade. han hade som huvudet rakt och la det lite på sned XD så pappa fick ingripa där och visa (leda runt honom runt mig) och då tyckte han det var roligt att han gjorde rätt!

haha märkte dock att jag inte är så supervan vid å longera(longerat en gång i år, annars var det 4 år sen sist) men han var snäll så lärde mig :)

iaf, har ni några tips på övningar från marken? saker att lära honom typ tricks eller något. sen vad har ni för utrustning/rekomenderar ni när man ska longera?? 

använder nu en kapson och longeringslina. finns longeringsgjord på vinden(jag tog ned idag och kollade på) samt en påse med ridsaker, allt från hjälptyglar till jag vet inte vad. Halsförlängare använder vi på viss hästar när vi kör , hört någon nämna halsförlängare inom ridning?

vill kunna arbeta honom i rätt form för att stärka han där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: