Annons:
Etikettraser
Läst 1503 ggr
Travis D
2018-05-19 18:45

Favvo hästras?

Vilken/vilka är eran favvo ras?

Mina är:

Hafflinger, Nordsvensk och irländsk sporthäst (ingen ras men men)

Annons:
Maleficum
2018-05-19 18:55
#1

Fjording har alltid varit min favorit sen barnsben :D (Även Welsh Mountain har legat mig varmt om hjärtat eftersom min första favorithäst var av den rasen).

Men på senare år har jag blivit förtjust i Arab också, annars är jag överlag mest förtjust i kallblodsraser bla Percheron och Ardenner.

Fast i slutänden är det ju individen jag fastnar för och då har ju ras absolut ingen som helst betydelse! :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lona
2018-05-19 18:57
#2

Numera är det bara islandshästar som gäller fast jag har en viss svaghet för fjordingar också. Som vaniljbullar…

Tycker att det är kul att fjordingar till stor del har "uppgraderats" från att ha varit feta skogsmullehästar till välridna allroundhästar (som givetvis passar som kompis på skogsturer också)!👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Mooniq
2018-05-19 18:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Längesen jag hade egen häst, saknar det livet ibland. 

Jag hade en travare och ett polskt halvblod - och det är nog mina favoriter. Explosiva och med mängder av energi. Kortet är Tom, min sista häst. Polskt halvblod. 169 cm hög. utslagna 5:or i skor och 31 i sadelbredd. En rejäl kuse med oändlig energi.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Stallmima
2018-05-19 20:40
#4

Shetlandsponny, gotlandsruss och varmblodig travhäst

tiger tok
2018-05-19 22:50
#5

Jag är äkta kallblods människa, och shettisar ligger mycket nära hjärtat på mig! Men annars så, Tinker, ardenner, nordsvensk/kallblodstravare.

Travis D
2018-05-19 22:54
#6

#5 ååh det måste jag säga Tinkrar och Ardennrar är också jätte fina 😍

Annons:
Cecilia.S
2018-05-20 07:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har alltid tyckt att både Welsh mountain ponnys och Welsh Cob är riktigt läckra, men nu de senare åren har jag fastnat mer för varmblodiga sporthästar. I dagsläget har jag ett underbart Holländskt varmblod, men honom har jag nog inte bara fastnat för utseendemässigt utan framför allt för personligheten! :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Eelliiee
2018-05-20 11:26
#8

Jag älskar connemaror, islänningar och fullblod ;)

Vikan
2018-05-20 16:22
#9

Alltid älskar fjordhästar, deras utseende och temperament verkar så underbar! Överlag har jag alltid föredragit kallblodshästar just för att jag utseendemässigt gillar hur kallblod ser ut.

Nu när jag i några år fått chansen att umgås med arabiska fullblod har jag verkligen börjat gilla de med, alla jag har mött har varit så charmiga

[nevamisse]
2018-05-20 21:50
#10

Shetlandsponny är nummer ett! :) 

Sedan tycker jag om quarter, welshponny, islandshäst mfl.

Stallmima
2018-05-21 09:16
#11

#7 Jättesnygg grimma  👍  vart har du fått tag på den?

Cecilia.S
2018-05-21 09:28
#12

#11 Jag är mer fäst med hästen på bilden, än grimman 😛 Den är köpt på Hööks, HÄR. Både snygg och praktiskt, fungerar toppen som transportgrimma också flera delar består av läder.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Stallmima
2018-05-21 11:23
#13

#12   👍

Annons:
Ängsbacken
2018-05-22 11:28
#14

New Forest!

/Stuteri Ängsbacken
Uppfödning av New Forestponnyer

Tyst
2018-05-22 13:29
#15

Har aldrig träffat en Connemara jag inte gillat

Denna kommentar har tagits bort.
shia
2018-05-23 19:09
#17

Varmblodstravare, fjordingar, kallblodstravaren(okej var inte så förtjust i dem förut, men liksom när 8 av stallets 12 hästar (av dem i de stallet jag är i) är kallblod, å 4 av dem ettåringar…. Är det svårt att inte mjukna :) meeeen har å andra sidan inte börjat rida in ngn av dem än, då den som är 4 är för liten för lig att rida på(tyck jag) (139) (jag 178) sen har vi ju de där två tre års hingstarna XD Sen gillar jag även fullblod, shettisar får inte glömmas heller(trots alla gånger man landat i vattenpölar i skogen)

Zadeira
2018-05-24 20:40
#18

Fjordingar och nordsvenskar. Förtjust i kallblod överlag eller grövre hästar.

hejkomochhjälpmig
2018-06-02 16:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Arabiska fullblod helt klart,  det är verkligen, enligt mig, något helt unikt och speciellt med just araber. Hjärta

Otroligt trogna, lojala, arbetsvilliga, sammarbetsvilliga, modiga,  alerta, reaktiva, intelligenta, kvicktänkta, smidiga, uthålliga, tåliga, mångsidiga och så är de förstås oerhört vackra som plus i kanten. Underbara varelser! 

Det enda jag önskar är att de var större :)

Upp till toppen
Annons: