Annons:
Etikettövrigt
Läst 844 ggr
Travis D
2018-05-19 17:35

Födelsedags häst!

Hej!

Nästa vecka (26/5) så fyller Nysve år! (vi säger att dom åldras 1/1 men fyller år på deras födelsedagar ) 

Vi vill fira men vet inte riktigt hur :) 

Vi funderar på att göra någon sorts tårt-aktig grej men vet inte riktigt vad den ska innehålla liksom xD.

Hur firar ni? Något tips på något bra häst tårte recept eller någon sorts hästkaka grej som man kan göra större? 😃

Annons:
Vikan
2018-05-19 17:52
#1

Jag minns inte om vi fira nåt, men jag och min kompis gjorde knäckebröds tårta. Den innehöll knäckebröd som botten och topp, mellan hade vi rivna morötter blandat med lite honung för att få det till någon gegga som höll ihop, samt skivade äpplen. Kan säga att det var extremt populärt!

Travis D
2018-05-19 17:59
#2

#1 okej :D Ska fundera på det är inne på google och söker runt på recept 😃

shia
2018-05-24 22:46
#3

vi brukar inte fira hästarnas i stallets födelsedagar (har faktiskt ingen koll, ska kolla upp det) då det kommer och går hästar hela tiden(fast nu är det hästar som kommer/kommit men inga som far, tur är väl det) å nya föl varje år såXD 

men när jag hade EN sköthäst som jag tog hand om(tog inte hand om alla andra i stallet då dem hade egna skötare) så gjorde jag typ knäckebrödstårta eller så :)

Travis D
2018-05-25 09:58
#4

#3 okej :)

tiger tok
2018-05-25 17:30
#5

Haha, min medis fyller den 25/5 (idag). Han får lite godis bara.

shia
2018-05-25 18:42
#6

Shettisen jag skötte å tävlade i ponnytrav med 2012-2015 fyller år idag kom jag på nu <3 20 år, gamm gumman, körde henne från när jag började på travskolan 7 år då var hon 12 år gammal tills jag var 12 år, varav var skötare på henne när jag var 9-12 år. Min syrra tävlade henne innan jag tog över henne… Hon står kvar på travskolan och ser henne från stallet samt möter ibland små ungar som kör henne i skogen, och blir typ tårögd, var bland det värsta-men samtidigt bästa beslut jag tagit att sluta på henne. Var sjuky svårt å ta beslutet, men samtidigt kände jag att jag ville lära mig mer, utvecklas, sista dagen körde jag lopp med henne, och jag grät efteråt… Var så sjukt svårt. Men, började rida en travare i ett annat stall pp travbanan, å kom in i det stallet, när han sen flyttade efter 1 år så fortsatte jag med honom samt var fortfarande kvar i stallet på travbanan, och hösten 2016 kom min nuvarande passis till stallet, och ridit in p utbildat honom och framför allt lärt mig sp sjukt mkt! Både på honom men öven de andra hästarna i stallet, saker jag aldrig skulle lärt mig på travskolan. Men usch vad jag saknade henne. Men nu saknar jag inte henne. Klart jag saknar alla roliga stunder men. Jag minns de med glädje och allt hon lärde mig, var stort steg att gå från shettis till storhäst, och svårt, men jag är nu mkt mer självsäker i stallet, vågar mer och får snart ta licens (tjuvkört två år. Måst eg vara femton men blir det om 1/2 månad!!) och det är ju det jag längtat efter i flera år. Grattis på dig mysan idag <3 Glömde nästan! Bombis fyller också år idag! Skötte henne hösten 2012 å tog licens med henne, hon fyll 24 idag:) hon for ihäg från travskolan vid jul(då jag börja med mysan) saknade henne grymt, men julen 2015 kom hon tbx! Så fick träffa henne då å träffat henne några gånger efter det också. Var mkt tårar då, glädje tårar och saknad. Hon står kvar på travskolan nu än idag å lär ungar i licensprovlopp <3 först när jag ser dem två inser jag hur mkt jag har utvecklats, och atr jag blivit äldre. Grattis på dig också <3

Annons:
Travis D
2018-05-25 22:54
#7

#6 oki gratta shettisen från mig 😃

Imorgon kommer vi tyvärr inte ut till stallet men i övermorgon så blir det tårta med motivet från systrarna elfstrand på youtube

Upp till toppen
Annons: