Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1083 ggr
Supercoolninja
5/14/18, 10:36 PM

Vad kan det vara?

Min häst har fått en mystisk knöl på ena låret och jag förstår verkligen inte vad det kan vara eller vad den kommit ifrån.  Jag upptäckte den i mitten av mars, han är helt oöm, ingen värme, ingen reaktion, ingen feber,  inget sår och den har samma konsistens som en vattenballong, dvs som vatten inuti. Den är ca 10cm "lång", 6cm "bred" och 1,5cm "hög".  

Han går med en hagkompis så vi trodde först att hon kickat honom men eftersom att han inte är öm och knölen är kvar har vi lagt ner de tankarna. Läste om att det kan ske om en häst tjuvnyper en annan kan huden släppa från bindväven under och vätska samlas under huden men att de försvinner? 

Jag har inte pratat med veterinär då jag ville avvakta o se då de va 0 reaktion på alla plan. Den blir lite mindre efter motion. 

Någon som varit med om liknande?

Annons:
Rafflan
5/15/18, 2:39 AM
#1

Skulle ta ut veterinär, tänker böld, inflammation, tumör/cysta, eller liknande :)

Supercoolninja
5/15/18, 1:42 PM
#2

Ska avvakta en liten stund till och prata med folk som kan se de live oxå. Tror inte på tumör då de verkligen inte finns något i den förutom vätska. Har provat trycka bra hårt men hittar ingen och får ingen reaktion från hästen… men jag ska ringa och rådfråga veterinär o se vad dem säger!

Upp till toppen
Annons: