Annons:
Etiketttävlingar
Läst 3452 ggr
shia
5/14/18, 5:46 PM

nummerlapp tävling???

hej, om en månad lite drygt smäller det(kanske) tänkte anmäla mig och min passis till en dressyrtävling!!!! (han har börjat förstå galoppen nu, enda vi behöver öva på är för min del sitta ned i hans trav, samt hans del stärka galoppen å galoppera lite lugnare)

ska fixa licens nu till veckan för mig och honom, hjälpt till som funktionär på dressyrtävlingar så vet ungefär hur det går till, den enda sak jag inte begrip är, HUR vet man vilket nummer hästen ska ha på sig??? är det det startnummer man har för dagen eller? för mena någon häst på dressyrtävlingen kunde ha ex startnummer 7 men ha nummer på typ(vet ej exakt men) 087 eller något sådant. 

Hur sjuttsiken vet man vilket nr man här? är det samma alla gånger eller är det olika?

Annons:
Caf_Roy
5/14/18, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det enklaste är att kolla på Equipe (https://online.equipe.com). Hitta din tävling, gå till din klass (där ser du startnummer och starttid om dom har det) och klicka på ditt namn. Då ser det ut så här (random start från Equipe för att visa). Numret som står i en cirkel är ditt hästnummer och det är vad som ska stå på hästens nummerlapp.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

shia
5/14/18, 6:50 PM
#2

Tackar :) haha blir bara så förvirrad, på ridskoletävlingar har vi inget startnummer på hästen utan går bara in i den ordning vi ska vara (å andra sidan vet man ju alla hästar osv) å inom travet så är det ju nr 1-15 i varje lopp där lopp 1 alltid är gul, lopp 2 blå, osv XD

Upp till toppen
Annons: