Annons:
Etikettraser
Läst 1160 ggr
Travis D
5/12/18, 9:01 PM

Typiskt dom..

Hej!

Har kollat på youtube och läste och frågade runt lite och fick höra att mina favvo ponny på ridskolan brukar bocka (rider honom varje lördag och han har aldrig gjort det med mig) och såklart (som jag märkt av) så kan han stanna och börja rygga, vända in m.m och enligt folk och videor så är det många (typ alla jag sett) gör också det så är det något typiskt haflinger som gör så? Eller råkar det vara många haflingers som gör så?

Annons:
Stallmima
5/12/18, 10:08 PM
#1

Säger "typisk ridskolehäst"  de har säkert lärt sig hur man ska göra med vissa människor    😉

Travis D
5/13/18, 7:22 AM
#2

#1  men privata haflingers jag träffat och ridit har gjort likadant 😐

Rafflan
5/13/18, 4:29 PM
#3

Nja jag har mer erfarenhet att haflinger brukar vara väldigt lugna och stabila, tror mer att det är ridskoleponny fasoner :)

Travis D
5/13/18, 4:32 PM
#4

#3 okej :) 

Då får vi säga att ha när en typiskt ridskole ponny helt enkelt :) Min lilla favorit 😃

Maleficum
5/13/18, 5:44 PM
#5

Tycker också det låter mer som ridskoleponny fasoner. Haflingern vi har på ridskolan är supersnäll och lugn och har inget sånt för sig.

Vi har däremot en annan ponny som vissa dagar kan "utnyttja" ryttaren att tränga sig in på mitten och ställa sig (andra dagar med samma ryttare är hon supersnäll och med ryttare hon känner vet vad dem gör är hon superduktig med).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Travis D
5/13/18, 7:31 PM
#6

#5 men det är typ 10 haflingers jag ridit som gör likadant (inte bara med mig)

Bara hafingers liksom inte dom andra hästarna på ridskolan eller våra egna / privata jag ridit utan bara dom 😐

Annons:
Upp till toppen
Annons: