Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 661 ggr
sofiefahlstrom
2018-05-06 21:13

20 år och hästintresserad!

Hejsan!

Jag är en 20 årig tjej som red ett tag när jag var väldigt liten, och minns inte varför jag slutade men det gjorde jag i alla fall. Jag är en äkta djurvän och det är det bästa jag vet! Nu har hästintresset börjat väckas igen och jag ställer frågan:

Är det för sent att ge sig in på ridning/hästskötsel igen?

Skulle jättegärna vilja komma till ett stall och volontärarbeta eller något! Vill bara vara i närheten av de vackra djuren till och börja med eftersom jag är i full gång med att gå ner i vikt så att jag en dag kan sitta på en hästrygg igen! Är inte intresserad av allvarlig expertridsport utan mer bara som en hobby! Men vad tycker ni erfarna?

mvh

Sofie

Annons:
[nevamisse]
2018-05-06 21:16
#1

Det är aldrig för sent, 20 år är ingen ålder för att börja med hästar :)

Besök någon ridskola i närheten, där kan du säkert få hjälpa till med allt möjligt.

Herveaux
2018-05-06 21:21
#2

Du är ju bara barnet än - kör på säger jag! 😃

Själv är jag snart 31år och började vid årsskiftet att arbetsträna ute vid ett stall på orten. Mockar, fodrar, longerar några hästar och hjälper tjejerna som är där och rider med att ta in och preppa hästarna inför ridpasset. 
När jag var runt 6-8år var det ridskola som gällde men sen halkade jag in på hund och katt i många år tills hästintresset började väckas till liv igen för ca 2år sen tack vare ett onlinespel om hästar.😇
Även jag behöver gå ner lite i vikt och stallet är verkligen perfekt träning för mig. 
Snacka om att förena nytta med nöje. 

Så som sagt - kör på!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

sofiefahlstrom
2018-05-06 21:25
#3

Tack för svaren! Vad motiverad jag blir! Ska nog vända mig till stallet jag red hos som liten! :)

Travis D
2018-05-06 21:31
#4

Min mamma är 46 och hade inte ridit på över 25 år när vi skaffade Nysve, förr, förra månaden tog hon sin första galopp. Det är aldrig försent 😃❤️

Herveaux
2018-05-06 21:34
#5

#3 Vad roligt, lycka till!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

MonicaLagerquist
2018-05-06 22:07
#6

Det är väl aldrig för sent att börja rida.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maleficum
2018-05-06 22:35
#7

Det är aldrig försent! Min pappa börja rida när han var över 50! Hitta en ridskola som tog vuxna nybörjare (innan hade han följt med mig och hjälpt till mycket i stallet och varit med på turridningar ibland).

Och många ridskolor behöver ofta hjälp med saker så hör runt lite :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

sofiefahlstrom
2018-05-07 09:36
#8

Tack alla!

Upp till toppen
Annons: