Annons:
Etiketthoppning
Läst 1354 ggr
Travis D
5/5/18, 10:25 AM

Pay & Jump

Är det alltid Samma bana i en Pay & Jump? Behöver hästen ha ett Svenskt pass?  Vad är skillnaden mellan Pay & Ride och Pay and jump? Är det dressyr i pay and ride och hoppning i pay and jump? Vinner man rosett eller måste man köpa? (trodde att man vann rosetter men så stod det att man kan köpa för 30 kr?)

Annons:
Caf_Roy
5/5/18, 10:48 AM
#1

De flesta pay and jump har samma bana i alla höjder så dom inte behöver ändra mellan men olika pay and jump har olika banor (även om dom verkar lika eftersom dom brukar vara lätta, då blir det ofta någon form av långsida, snett igenom, långsida osv). Pay and jump = hoppning, pay and ride = dressyr, pay and WE = Working Equitation (oftast bara teknik eller teknik och speed) Om rosett ingår eller inte beror på om dom har räknat med den kostnaden i anmälningsavgiften och framgår i proppen. Hade rosett ingått i tävlingen du pratar om hade anmälningsavgiften varit 30kr högre, nu har du möjlighet att välja om du vill ha rosett eller använda dom pengarna till något annat.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Caf_Roy
5/5/18, 10:51 AM
#2

Jag tror inte att passet behöver vara av någon särskild nationalitet, har för mig att mammas häst fortfarande har det pass han fick med sig från Tyskland. Däremot behöver du ha ett giltigt pass med vaccinationsintyg, mätbevis för ponny och information om chipmärkningen.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

[RC1393]
5/5/18, 5:32 PM
#3

Angående passet så måste du, som jag tidigare skrivit, ha en svenskt pass om hästen vistas mer än 90 dagar i Sverige, oavsett om du tänker tävla eller inte enligt gällande lagstiftning. Däremot tror jag knappast du behöver det för tävlingsarrangörernas del, men ju snabbare du ordnar en svensk tilläggsregistrering för din häst desto bättre (och billigare!) för dig.

Travis D
5/5/18, 7:50 PM
#4

#3 hon har varit i sverige i 2 år (bodde i tjeckien fram tills 2016) Varför blir det billigare? 🙂

[RC1393]
5/6/18, 9:55 PM
#5

#4 Du slipper böter om du ordnar passet innan du blir påkommen.

Upp till toppen
Annons: