Annons:
Etikettövrigt
Läst 2158 ggr
Eelliiee
5/2/18, 5:10 PM

Medryttarponny skåne

Hej! Någon som vet ett bra ställe där man kan vara medryttare? Antingen någon som söker medryttare eller något bra ställe med flera hästar där man kan komma och rida. Jag har ridit i ca 4,5 år och har också kvar saker att lära mig och det skulle därför underlätta om man fick lektioner då och då. Jag red innan hos en tjej som hade en ponny och andra storhästar som jag fick komma och rida, men då fick jag nästan alltid lektioner. Jag går på ridskola men det känns som att jag inte då har all frihet som jag vill. Jag vill tex åka ut på min första P&J detta året iallafall. Söker en ponny och är 13 år. Tipsa mig massor!

Annons:
Gronstedt
5/3/18, 10:06 AM
#1

Leta efter medryttarannonser på Hästnet, på Blocket  och i olika hästgrupper på FB. Men räkna inte med att du får "all frihet som du vill" eller att du självklart kan åka på P&J när du vill bara för att du är medryttare, speciellt inte eftersom du är så ung att du inte kan ta juridiskt ansvar eller klara dig utan hjälp. De flesta hästägare vill ha medryttare som är omtänksamma om hästen och prioriterar relation före prestation, och ofta vill man att de ska vara ganska självgående.

Men det finns alla sorter, det är bara att leta vidare tills man hittar rätt kombination av ägare, medryttare och häst.

Eelliiee
5/3/18, 3:57 PM
#2

Nej nej! Jag har aldrig ”tävlat” innan så skulle vela testa bara. Jag älskar att bara vara i stallet och hjälpa till med stallsysslor osv. Så nej där missuppfattade du det. :)

Eelliiee
5/3/18, 4:01 PM
#3

Vet någon annars en liten ridskola i malmö-området? Där det inte är så många elver och där man har lite mer fritid osv.

Upp till toppen
Annons: