Annons:
Etikettridning
Läst 929 ggr
Clemyy
2018-04-16 19:09

Priset??

Hej, jag har nu en annan fråga till er. Jag är inte så dum om ni tror det Haha, men jag förstår mig inte på priset kring ridningen? Eller jag fattar det men är inte helt säker på vad dem menar? Hur mycket kostar det egentligen att börja rida? Är det så att det t.ex. är 250 kr varje gång du rider eller? 3000-4000kr med hela terminen? Jag vill vara helt säker på att jag fattar rätt. Tack i förhand❤️ (PS, vad är det bästa med att gå i en ridskola, kan ni få mig att ändra suget om att börja rida i en ridskola till ännu högre?)

Annons:
MonicaLagerquist
2018-04-16 19:11
#1

Det är olika från ridskola till ridskola.På vissa betalar man per gång andra för en månad i taget och vissa terminsvis.

Stolt ägare till fem La permer

Gronstedt
2018-04-16 19:24
#2

Omkring 300-350 per grupplektion 1 timme, alltså 1200-1400 per månad, är ett ganska normalt pris. Många vill att man binder sig för minst en termin, men det varierar.

shia
2018-04-16 20:19
#3

1200-1400 i månaden?!?! 300-350 kr per lektion :D glad jag bor i Norrland, hahs tror vi betalar typ 150 kr/lektion så typ 2-3000 per ternin(på den ena, men såg någon gång för något år sedan den tillhörde bland de billigaste i Sverige. Blev årets ridskola något år desutom så) å den andra typ lika. Vi rid i grupp på ca 8. Rider dressyrträning på ridskolan med min passhäst å då kostar det 100 kr/gång. (grupp på 4 i 1 h.) På ridskolan har vi om man är ny betalar man dem tre första st vis och vill man sluta efter det betalarman endast för dem, annars ska man säga upp terminen innan.

[RC1393]
2018-04-17 10:26
#4

Jag ger 2600 kr för vårterminen (18 tillfällen tror jag det är) och rider då 30 min i grupp om så många som två elever. Enskilt pass så som jag rider (dressyrsatsningen) kostar 180 kr, i vanliga lektionsgrupper om 45 min och uppemot 6 elever kostar 150 kr för senior. 

Som du ser varierar priserna en del, bäst är att höra vad som gäller hos din lokala förening.

Cecilia.S
2018-04-17 13:16
#5

Precis som skrivet tidigare så är det väldigt varierande, delvis beroende på var i landet du bor och delvis beroende på vilket stall eller vilken ridskola som du ska rida hos.

Här hos mig så kostar det ungefär 250 kr per 1h lektion och mellan 1500-2000 kr i månaden hos ett stall, hos ett annat så kostar det 100 kr per 1h lektion och hos ett tredje 600 kr för 30 minuter. 😉 Det bästa är om du hör av dig till den ridskola eller det stall som du är intresserad av och pratar med stallägaren eller ridlärarna!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Travis D
2018-04-17 15:33
#6

På drk kostar det 8000kr om året

Annons:
BokDuvan
2018-04-17 20:37
#7

På min ridskola kostar en lektion runt 150-200 kr per gång beroende på vilken grupp. Storhästlektioner är några kronor dyrare än ponnylektioner och specialgrupper är runt 200 tror jag. Vi betalar för en hel termin där det ingår igenridningar om man avbokar sin lektion. Sedan finns det ju fler sätt att betala för lektioner, t.ex leder jag knatte vilket gör att jag vid speciella tillfällen rider lektion med de andra ledarna

powerade
2018-04-18 05:11
#8

Jag betalade ca 300 kr tror jag. Samma pris som om jag skulle ta ut ridlärare privat. Har man ingen häst hemma är ju ridskola ett sätt att få rida på. Däremot tycker jag inte det känns som man lär sig något. Går mycket fortare att ta ut privat.

Travis D
2018-04-18 07:27
#9

Jag tycker det bästa på min ridskola är en ponny som heter Starlight hihi dom har alltid massa hästar som man dör av lycka bara man går in i boxen, dock också hästar man nästan gråter när man ska rida hihi.

MonicaLagerquist
2018-04-18 08:31
#10

#8 Hur mycket man lär sig beror ju helt på ridskolan.

Stolt ägare till fem La permer

BokDuvan
2018-04-18 08:36
#11

#8 tycker att ridskola är väldigt lärorikt med rätt tränare, visst så får man inte lika mycket hjälp då det är fler i gruppen, men det är ett jättebra sätt att lära sig grunderna. Har nu en superbra ridlärare i dressyr som tävlar en del själv, och vi gör massor av skolor som bogen in, tagen bakdel, träna på att samla hästarna o så vidare, så en hel del beror på vad tränaren vill lära ut

[RC1393]
2018-04-19 18:07
#12

#8 Som sagt beror det där helt på. Vi har en elev på vår ridskola, som aldrig ägt egen häst. Hon är helgfodervärd på en av ridskolans hästar och red en skolboksexemplarisk piaff med honom på en lektion för två veckor sedan, och hon är bara ett exempel på vilka duktiga elever vi har som utvecklas mycket från gång till gång. Det är klart, rider man privat har man fler chanser att rida och öva, samt att man får rida privat/i mindre grupp för sin tränare. Vår lilla ridskola har 2-6 elever i varje grupp, vilket gör det möjligt att få mer tid för instruktören och därmed utvecklas snabbare.

Upp till toppen
Annons: