Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1347 ggr
lisgillbaloo
2018-04-16 18:42

Lite frågor angående tävlan i fälttävlan

Hejhej! Jag ska börja tävla i fälttävlan, men känner mig fortfarande lite osäker då jag inte vet så jätte mycket om själva grenen. Jag har grönt kort inom hoppningen och vet att jag måste ta ett grönt kort inom fälttävlan med. 

Några andra frågor angående fälttävlan:

Utröstning: Jag vet inte riktigt vad man ska ha på sig för "skydd" inom fälttävlan eller kläderna

Rätt häst: Just i dagsläget väger jag 65 kilo och är 168 cm lång. Skulle vara skönt med en D_Ponny att börja med då jag är 13 år. Vilken ras?

Träning: Hur ska jag träna mig själv och hästen? hästen måste ha kondition det vet jag men hur tränar jag det? Och hur tränar jag mig? Och sen är det ju dressyr också, men en terräng häst ska väll inte kunna ingående dressyr? Eller?

Har du tävlat Fälttävlan? Kan du dela med dig om känslan osv.                                                

Tacksam för svar ❤️

Annons:
Clemyy
2018-04-16 19:11
#1

Tyvärr så kan jag inte så mycket om det men, jag tycker iallafall att du ska köra ditt bästa, var med och se hur duktig du säkert är❤️

Haifa
2018-04-16 19:16
#2

Kan inte så mycket om sporten, men det ingår ett dressyrprov. Gjorde en liten snabb googling och hittade denna länk http://www.ridsport.se/Tavling/Falttavlan/Sa-gar-det-till/

Ser ut att stå rätt mycket om det där och känns som en rätt säker källa :)

Upp till toppen
Annons: