Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3277 ggr
Herveaux
4/12/18, 2:19 PM

Skor i stallet?

Nu när solen (äntligen!) har börjat göra sitt jobb så tycker mina tassar att vinterkängorna börjar bli alldeles för varma att ha i stallet. 

Vad har ni för skor när ni är i stallet för att mocka och dona under vår/sommar? 
Skor för arbete och inte (enbart) ridning alltså.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Gronstedt
4/12/18, 2:26 PM
#1

Jodphurskor med stålhätta, utan foder. Funkar året om, inne och ute, uppsuttet och avsuttet. Brukar ha Mountain Horse, de håller otroligt bra - bortåt 3 år i alla väder och med ytterst oregelbunden vård …

Herveaux
4/12/18, 2:34 PM
#2

#1 Oh, året-om-skor vore ju grymt smidigt. *noterar på kolla-upp-listan*
Priset har ingen större betydelse egentligen, men minns du vad du gav för dina?
Så där mellan tummen och pekfingret?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Gronstedt
4/12/18, 2:43 PM
#3

Beror lite på på butik, men cirka tusenlappen. Dock snart 3 år sedan sista köpet.

Herveaux
4/12/18, 2:49 PM
#4

#3 Tack, lät inte alltför giftigt ändå. Räknade med minst 1500 för en sån investering.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Gronstedt
4/12/18, 3:08 PM
#5

https://hasthuset.se/shop/mountain-horse-protective-66498p.html?gclid=EAIaIQobChMIscSp3uO02gIVHeAZCh3H6QnfEAQYAiABEgIeXPD_BwE Här fanns den sorten för 1379. Jag tycker de är superbekväma och kan gå mil i terräng i dem, men partnern tycker de är hemska för fötterna. Tror att stålhättan gör att de formar sig sämre efter fötterna, så det är nog viktigt att man trivs med dem från början.

Sattyg
4/12/18, 3:24 PM
#6

Jag använder equipage Toscana både i stallet och när jag rider, gav ca 1000kr för dom på granngården 👍🏼

Annons:
Travis D
4/12/18, 3:25 PM
#7

Jag har mina vanliga ridskor

Vikan
4/12/18, 6:04 PM
#8

Jag har gympaskor som jag är för "söndriga" för vardagsbruk, så de blir stallskor istället. Inte det mest optimala ur vinkeln av att bli trampad på, men när jag mockar och gör stallarbete fungerar det utmärkt när det är torrt

Vrilen
4/12/18, 6:27 PM
#9

Har ett par kängor från Crw nu när det fortfarande är lite lerigt men sen brukar jag ha vanliga gympaskor =)

JoannaLi
4/14/18, 6:02 PM
#10

Utslitna vandringskängor. Alla kängor pensioneras till stalltjänst när de är utslitna. 

Inte fantastiskt med tanke på tramprisk, men enbart varit i små stall med välkända hästar där tramprisken varit väldigt liten.

Lona
4/15/18, 10:07 PM
#11

Jag har haft jodphurs från Hööks i evigheter, är såld på deras "Paddock" (tror jag att de heter) i oljad nubuck. Vet inte hur många par jag slitit ut genom åren, älskar dem! Lika bra när man rider som när man pysslar i stallet.👍
Bekväma (åtminstone för mina fötter…) och vattentäta om man sköter dem ordentligt. Tycker överlag att Hööks produkter är väldigt prisvärda.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Herveaux
4/16/18, 8:19 AM
#12

Tack för alla tips! 🌺👍

Ska se om jag kan få till en visit till både Hööks och XXL Sports (vill minnas att dom hade ett gäng olika stallskor i sortimentet). Granngården tror jag är lite klurigare att ta sig till för mig, men problem är till för att lösas bara mina fötter får ett par nya bekväma skodon.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lona
4/16/18, 10:54 AM
#13

#12, Typiskt, Hööks har precis haft en drive med 15% på skor. Om det inte är akut så har de säkert det igen så småningom - men de är ju inte så dyra annars heller. :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Herveaux
4/16/18, 11:09 AM
#14

#13 Gah, så typiskt!🥵 Men, men, som du säger så dyrt är det ju inte ändå.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[nevamisse]
4/18/18, 9:21 AM
#15

Jag har jodphurs året om, ofodrade och med stålhätta. Kostar ca 1500 kr och de sitter som gjutna, är lagom varma och stålhättan skyddar.

Soffihorse
4/20/18, 6:43 PM
#16

Vanliga gummistövlar xD Sommartid då det inte är så vått kan jag ha gamla gympaskor.

Upp till toppen
Annons: