Annons:
Etikettridning
Läst 1201 ggr
Friidrottare
2018-04-10 18:07

Nybörjare och medryttare?

Hej, jag är en tjej på 13 år som tidigare ridit 2 terminer på ridskola men som tog en pause i ca 1 år. Nu undrar jag kan skaffa en skötponny/medryttarponny eller om jag är för oerfaren? Och skulle någon vilja att en nybörjare skulle vara medryttare på deras ponny? Jag kan skritta och trava själv men kan inte galoppera. Skulle jag ändå kunna ha en skötponny/medryttarponny tacksam för svar

Annons:
Vikan
2018-04-10 18:59
#1

Tror att det är rätt svårt med så lite erfarenhet, i alla fall för medryttarhäst, samt att du ändå är så pass ung. Tyckte att även när jag var 15 och hade 9-10 års erfarenhet var det svårt pga. jag var under 18..

Å andra sidan tror jag att hitta en sköthäst/ponny kan vara lättare? Minns att jag själv letade efter det när jag var typ 13 och så många nappade och var villiga att lära mig mer även fast jag bara ville få umgås mer med hästar. Det kanske är något? Hitta någon som kanske mer från marknivå vill ha mer hjälp?

[134643]
2018-04-10 19:31
#2

Det kan gå, men då har man tur. Jag var i princip i din situation när jag fick min första medryttarhäst, men då var ägaren med en hel del. Ägaren var skadad, så hon kunde inte rida men hade fortfarande tiden att vara i stallet så det var perfekt. När vi red ut åkte hon moppe med oss :) Så kika runt, men se till att vara helt ärlig om dina kunskaper och erfarenhet så att du inte missleder någon. Om du kan tänka dig att bara pyssla och mocka så skriv det också, det kan vara ett bra sätt att komma in i stallivet lite mer :)

Upp till toppen
Annons: