Annons:
Etikettridning
Läst 818 ggr
Travis D
2018-03-31 21:56

För lång för B-ponny?

Hej!

Jag har suttit och grubblat på denna fråga.

Varför kan man rida en A- ponny (shetty på 107 cm) men inte ett russ på 123? jag fattar inte varför man kan vara för lång för B men ändå kunna rida A?

Annons:
shia
2018-03-31 22:02
#1

Nu vet jag inte direkt riktigt hur du kommit fram till att man kan rida a men inte b ponny. Men sphär tänk jag, en grov, längduppbärande(haha kom ej på. Ordet) shettis som ser större ut än vad den är, jämför med en nätt b ponny som är lång i kroppen osv. Minns när jag närmade mig sista tiden å rida shettis, kunde rida shettisarna men nätta gotlandarusset skulle jag aldrig tänkt tanken på att rida. Likadant som jag förra året kunde rida en fjording på 130 som var sportig men ändå bar upp sin ryttare, red den utan problem men skulle knappt sätta upp mig själv på en c ponny/liten d ponny i samma stall!

Travis D
2018-04-01 00:13
#2

#1 

Min kompis sa (och ridlärarna sa)  att hon är för lång för B- ponnyerna på ridskolan men hon e medryttare på en shetty med ungefär samma kropps form så jag blev lite förvirrad Glad

shia
2018-04-01 13:35
#3

Då är det väl det att man har olika syn på det :) kan ju vara att hon är i längsta laget för shettien, och att ridläraren osv då tycker hon bör rida större på ridskolan.

Upp till toppen
Annons: