Annons:
Etikettridning
Läst 948 ggr
Travis D
3/25/18, 6:55 PM

Provridning ggr?

Hej!

Provred en irländsk sportponny på 15 år idag. Hon var jätte fin osv.

Vi red ut och testade gångarterna utomhus eftersom jag vill ha henne som skogsmulle / hobby häst /allround. Jag undrar hur mycket provred ni och hur många ggr, hur många hästar, vad gjorde ni varje gång och vad hade ni haft för krav för en Hobby/ skogsmulle / allround häst för att ni skulle vilja köpa den?

Annons:
hallonet_
3/25/18, 8:49 PM
#1

Provred min blivande ponny 1 gång, men kände direkt att vi klickade så det blev endast en gång, plus att då fick jag testa alla moment jag ville (hoppa bana, och även rida ut en sväng) så det blev inte mer än så. Fick såklart även se då hur hästen var i hanteringen. Provred i denna runda ca 3-4 hästar. 

Det viktigaste för mig om jag skulle köpa en skogsmulle, skulle absolut vara att den är snäll i hanteringen och ha ett jämnt temperament.  Även att den inte är tittig/nervig eller har några hjärnspöken, och att man ska kunna rida ut utan sällskap.  Helt enkelt en okomplicerad häst, som man kan känna sig trygg med och lita på!😃

tiger tok
3/25/18, 10:11 PM
#2

1 gång. Oftast blir det att när jag letar häst, hittar någon som eventuellt kan passa, åker jag och kollar på den, så generellt sett blir det bara 1 häst åt gången. Trevlig häst med mycket personlighet, hur blir den vid brunst, några speciella rädslor, lätt att få för sig saker, kan ridas ut på själv osv osv.

axa
3/27/18, 9:48 AM
#3

Provred två gånger innan vi sade att vi ville ha honom, köpte dock inte loss honom direkt, utan jag hade honom som min i lite över en månads tid på stallet han stod på tills vi hittat stallplats.

Upp till toppen
Annons: