Annons:
Etikettövrigt
Läst 752 ggr
shia
2018-03-23 17:02

Är det bara jag

Tänkte vi kanske kan ha en är det bara jag tråd på ridsport här på iFokus :) så jag börjar väl:) Är det bara jag som ansträngde mig hårt när jag var liten man var inom ridlärarns synfält på ridlektionen men så fort man trodde dem ej såg typ (om.man skulle sitta ned å det var jobbig) red lätt ist för sitta ned? (haha, är lite så fortfarande om man gör ngt extremt jobbigt eller svårt:)

Annons:
powerade
2018-03-23 17:52
#1

Jag har ridit lätt litegrann när vi ska sitta ner nör jag känner man tappar det så måste man som rida lätt hitta tälten igen sen kan man sätta sig. Här aldrig fuskat så;) bara om det var rallytrav hästar. Men då fick man oftast tillåtelse att rida lätt då och då xD

shia
2018-03-23 18:21
#2

#1 haha, våra ridlärare var stenhårda med att vi skulle sitta. Ner å känna takten takten(visserligen typ 8år sedan man lärde sig sitta ned i traven på skumpiga gotlandsruss) Men nog är man glad dem kunde vara hårda :) då fick man respekt för dem och lärde att kämpa :) Men orden ekar än, "takten takten takten takten" men just det roliga att man red lätt när man inte trodde dem såg:)(hade kunnat suttit ned längre men var jobbigt haha) Ett tag tyckte ridläraren vi fuskade alltförmycket så då rök stigbyglarna en markarbetelektion, heh, då vart det ganska skönt å sitta ned minns jag :) rida lätt guck när man hitta takten men å stå upp över bommarna haha Xd. Fast idag är man glad över det, då kan man rida lätt utan stigbyglar om man ex skulle tappa dem osv:)

powerade
2018-03-23 21:48
#3

Utan stigbyglar tycker jag är lättare än med. Faktiskt. Jag red oftast stora hästar. Var skönt att sitta ned sen hade jag ridit 2 terminer barbacka också så man lärde sig ju;) har aldrig haft problem tills nu när jag skaffat egen häst? Liten häst med extremt stora steg. Man flyger liksom som en vante upp och ner?! Speciellt när han kastar upp huvudet xD Haha kul och få veta vad för bus alla gör:D

Upp till toppen
Annons: