Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 862 ggr
KaydeN
3/20/18, 12:09 PM

Svart eller brunt läder?

Haha, jag har beslutsångest… jag har ett svart föl och snart är det ju dags att köpa utrustning som sadel, träns osv. Men vilken färg vill jag ha??! Vet att detta är ett problem för framtiden men jag vill gärna komma till punkt med detta. Sååå, vilken färg på läder tycker ni är snyggast att ha till en svart häst? Ljusbrun? Mörkbrun? Svart? Rödbrunt? You name it!

Annons:
[Wijnja]
3/20/18, 12:10 PM
#1

Brunt passar ju

powerade
3/20/18, 1:18 PM
#2

Jag tycker om svart bäst. Vet inte varför. Men till en svart häst kanske ljusbrunt?:D

Lona
3/20/18, 2:48 PM
#3

Svart är aldrig fel, även om brun i rätt nyans kan vara väldigt snyggt. Tänk på att det kan vara svårt att hitta exakt samma bruna nyans till olika utrustning som tex stigläder och tyglar, likaså om någon del på tränset behöver lagas eller bytas ut. Svart går ju i princip alltid att hitta. Har man brunt läder tycker jag absolut att det är snyggast med mässing/"guld"spännen, till svart kan man ha vilket som - men se till att ha enhetligt!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

tiger tok
3/20/18, 8:52 PM
#4

Svart.

shia
3/20/18, 10:16 PM
#5

Fin brunfärg. Men enda svåra är att matcha med kläder osv men superfint! Dock tyck jag typ bara vit och svart schabrak passar till det :/ svart har ju fördelen att dem flesta färger passar

shia
3/20/18, 10:16 PM
#6

Fin brunfärg. Men enda svåra är att matcha med kläder osv men superfint! Dock tyck jag typ bara vit och svart schabrak passar till det :/ svart har ju fördelen att dem flesta färger passar

Annons:
Travis D
3/21/18, 6:51 AM
#7

Brunt. Det passar till allt bara man har rätt nyans.  Min häst är ganska mörk i färgen och är jätte snygg i Brun sadel och träns och vinrött schabrak men till din svarta häst skulle blått vara super snyggt!

Ängsbacken
3/21/18, 11:15 AM
#8

Röstar på svart!

/Stuteri Ängsbacken
Uppfödning av New Forestponnyer

LinneaWik
3/21/18, 11:26 AM
#9

Svart :)

axa
3/21/18, 11:38 PM
#10

Har haft svart i två år nu. Planerar byta till brunt. Tycker att svart alltid fungerar - men får man till en brun utrustning är det mycket finare på rätt häst med rätt nyans. Brunt läder kräver dock generellt sett mer, till allt.

Upp till toppen
Annons: