Annons:
Etikettridning
Läst 1855 ggr
CorneliaAndersson
2018-03-18 22:03

Nyfiken. Längd och vikt.

Hej Hallå.

Tanken är att jag ska ta och sätta fart med ridningen igen. På samma ridskola som jag ridit på i ca. 10 år.  Helt underbart att vara där ute, och efter snart två års uppehåll är jag redo igen!

Men nu är jag nyfiken. Jag skulle vilja jämföra era tankar med deras.

Min tanke är att jag förhoppningsvis kommer kunna gå in som fodervärd igen, på en av hästarna och inte byta häst varje gång.

Så hur hade ni resonerat? Om mig:

Ca. 162cm med en vikt på 57-58. 

Vad hade ni satt upp mig på för hästar? Låt säga att en icke-fodervärd rider 1 dag i veckan på olika hästar. Vilken är då den minsta storlek på häst ni hade tyckt att jag kunnat rida?

Samt, låt oss säga att jag blir fodervärd och rider 2-3 dagar i vecken, ändrar ni då er åsikt med tanke på att jag då endast kommer att rida samma häst? Vad hade ni då valt för storlek på häst, som minsta storlek?

Bara nyfiken på era tankar :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
BokDuvan
2018-03-18 22:09
#1

Är ungefär lika stor och rider D-ponny vilket jag tycker passar min längd, så det skulle passa dig, eller om du vill rida storhäst. Kan ju tillägga att vi har någta maxade D-ponnys på min ridskola som även går storhästlektioner på lördagar ibland!

powerade
2018-03-18 22:15
#2

Jag är 167 och har en liten häst. Tycker det känns lagom alternativ D ponny På ridskolan red jag ju ibland C ponny men det kändes lite litet?! Stora höstar tycker jag det känns som man sticker in hälarna i även om man försöker att inte göra det. Men ska du vara fodervärd så tycker jag du ska känna lite på vad som isåfall finns och välja från den som känns bäst att rida som ger dig mest i slutändan

CorneliaAndersson
2018-03-18 22:20
#3

Jag red D-ponny som foderhäst i 5 år där. Jag vill gärna börja på samma häst igen, men då hon är lite äldre så kanske de ber mig prova en annan. MenMen, det får jag ju se.

Ville som sagt höra just era åsikter då jag tycker det är spännande! :)

Tack för era svar :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[nevamisse]
2018-03-19 00:26
#4

En d-ponny skulle kunna vara lagom.

CorneliaAndersson
2018-03-19 09:22
#5

#4, Menar du både för permanent ridning OCH bara en gång då och då? :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[nevamisse]
2018-03-19 21:47
#6

#5 Ja :) Jag skulle inte låta någon som är lite för stor rida våra hästar ens då och då.

Annons:
CorneliaAndersson
2018-03-20 15:57
#7

#6 Nej självklart inte :)

Tänker mer att nu ser man ju rätt ofta folk som rider till/utbildar/ rider inför försäljning, att de ibland ser väldigt stora ut på exempelvis ponny. :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Rafflan
2018-03-21 02:43
#8

D-ponny eller liten häst tror jag passar sin längd bäst :)

Upp till toppen
Annons: