Annons:
Etikettstallet
Läst 12046 ggr
Halling
2018-03-17 21:34

Rimlig stallhyra?

Hej. Tänkte bara få lite tips på stallhyra när vi har tänkt att ta in hyresgäster i vårat stall, här nedan kommer lite info ang vad som finns tillgängligt. Hur ska man lägga priset? Vad brukar ingå i olika slags hyror? Kallhyra? Delinakordering eller helinakordering ? Det jag har tänkt är: Hö ca 16kg per dag beroende på storlek på häst. Ströbalar 4st / månad Foder In och utsläpp vardagar Samt tillgänglighet till ridhus och paddock! Nytt isolerat A-betong stall byggt på 30*10 m (300 kvadrat) 10 boxplatser, 2 spolboxar och uppvärmd sadelkammare. Industri tvättmaskin finns i stallet Gödselplatta precis utanför. Fina hagar, både öppna och i skogsmiljöer ! Ridhus på 22*42 meter uppbyggd i plåt. Brädfordrad inuti, här finns vatten och el. Paddock utanför på 25*60 meter, anlagd 2016. Beläget runt en fin sjö i Blekinge, fina grusvägar att rida på även skogsvägar finns tillgängligt.

Annons:
Soffihorse
2018-03-18 07:49
#1

Tycker det låter dom ett väldigt fint stall som är värt ett lite högre pris. :) Här hos oss är de billigare runt 2000 kr, finns nåt som är 3000 och det är bara lösdrift och enligt mina erfarenheter är decinte speciellt trevliga där heller, så tycker inte det är värt priset där, ditt stall kan dock vara värt det! :D Har inte häst själv men min kompis har provat fler olika. Det här är dock i Finland så har inte koll hur priserna är i Sverige.

Travis D
2018-03-18 08:20
#2

Min hyra är 3000 kr då ingår Daglig tillsyn Fri tillgång till hösilage och vatten i lösdriften En paddock Stall och hagar och fina ridvägar Sen kan man köpa till grejer oxå. Sen om dom står i box kostar det 3000 för ponny och 4000 för häst Jag tycker det är ett rimligt pris. På din skulle jag säga ca 4000-5000 det låter iallafall som mer än vad vi har i vårt stall så något sånt?

[RC1393]
2018-03-18 10:27
#3

På vår anläggning (med ridhus, in-, utsläpp och fodring på veckorna, joursystem bland privathästägarna på helgerna) kostar hyran 1650 kr med spån, 1400 kr utan, vilket är nära på skandalöst billigt. Minst 3500 kr tycker jag du ska ta.

[134643]
2018-03-18 10:43
#4

Jag tycker att det beror lite på området också, priser varierar från stad till stad. Jag hade kollat runt på vad andra stall i närheten erbjuder och vad de tar per månad.

tiger tok
2018-03-18 12:35
#5

Vi betalar 5300/månad, och det ingår mer saker i ditt stall. Så kanske 4500-5000/Box kan vara något?

Lona
2018-03-18 20:50
#6

Shit, bäst att inte vår stallägare läser här!🤐
Tror att det kostar runt 1700:- inklusive tre balar torv.
Ut- och insläpp vardagar samt utfodring frukost, lunch och kvällsmat. (Middagen ligger i boxen när de släpps in.)
Hö köper vi in storbalar och betalar självkostnadspris efter hur mycket resp häst äter.
Helgerna turas hästägarna om med in- och utsläpp, fodring och även att städa sadelkammare, fikarum mm (det blir var fjortonde helg).
Paddock, bra hagar (i synnerhet med tanke på att stallet ligger på leriga Hisingen!), bra ridvägar, bra kommunikationer och kanske framför allt, det ligger väldigt bra till i Göteborg.

Jag tror inte att det lönar sig så mycket att låta tex kraftfoder ingå i stallhyran eftersom alla ändå vill ha olika märken, möjligen att man erbjuder något standardfoder.
Av praktiska skäl måste alla i "mitt" stall använda samma hö eftersom det inte får plats om alla köper olika.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
powerade
2018-03-18 22:21
#7

Jag betalar 1900 per månad vars hästarna står på lösdrift. Där rörflen eller hösilage ingår samt havre och spån ingår samt uppvärmda vattenkoppar. Halm i vindskydden. Vi har skötselspiltor. 4 sjukboxar och en dusch. Vindskydd i hagen. Vi har sommar och vinterridbana samt rundkorall. Separata skåp med överskåp. Torkrum. Kök med Micro och kylskåp samt toalett. Här så är det någon krona mer än om man skulle stå i stall där man ska ordna mar och allt själv med sämre möjligheter. Tycker du ska kolla runt där du bor och se vad priserna ungefär ligger på? Samt försöka räkna ut Hur mycket varje häst i drift skulle kosta:)

Sarah
2018-03-21 10:04
#8

Beror ju på vad priserna i området ligger på. Om alla pass ingår så hade den stallplatsen kostat runt 5-6000 i mitt område :)

Cecilia.S
2018-03-21 10:56
#9

Jag skulle nog vilja påstå att en stallplats hos er är värd minst 3500 kr i månaden, troligtvis högre beroende på hur era hagar ser ut (sommarbete, hur stora hagar, hur många och hur de ser ut). Om ni även har bra bete, tillgång till grus- och sjukhage samt om stallet ligger kommunalt så anser jag att ni kan sätta priset på cirka 4500-5000 kr i månaden.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

shia
2018-03-21 13:51
#10

Oj. Vad myckrt dyrare det verkar vara där!? På stallbacken dinns ett ungdomstall(där alla under 26 får ha häst) där kostar det 600/må, spån ingår, jättebra rid å kör vägR, travbana, ridbana, 10 min bil till närmsta ridhus, 50 m till veterinärkliniken, fast för dem över 26 kostar det i övriga stall 1200, finns ett stall där också som in å utsläpp sköts alla dagar(utom typ vissa helgdagar som julafton osv) mockas, utfodring, tror det kostar typ 3000

Upp till toppen
Annons: