Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 850 ggr
Vrilen
2018-03-11 18:33

Lära in trick

Hej!

Tycker det är väldigt roligt att jobba med hästen från marken vilket har öppnat upp mitt intresse för att lära in tricks. Men jag vet inte riktigt hur jag ska lära ponny på bästa sätt så hon förstår lättast. Håller på att lära henne spanska skritt nu, hon har lärt sig att när man petar på benet så ska det lyftas men sen sitter jag lite fast.

Nån som vet något bra blogg/youtubekanal/bok eller något med mycke tips på hur man lär in olika tricks så som buga,ligg,sitt, nicka? Eller nån här som kan mycket om ämnet =)

Ponny ligger långt bak i utbildningen så även tips på hur man lär in sidförande rörelser, fram och bakdelsvändningar osv. Har i nuläget ingen tränare så kan tyvärr inte fråga om tips :/

Annons:
BokDuvan
2018-03-11 21:42
#1

Följer @horsebalance på insta och hon sysslar ganska mycket med frihetsdressyr o så, hon har även skrivit tips för hur man kan tänka i några inlägg, sjukt inspirerande!

Soffihorse
2018-03-13 13:33
#2

I Penny & Friends tidningarna brukar det ju finnas nån sida med tips, går ju också att kolla på deras hemsida :) Tidigare har ju Penny & Friends (då de hette Pennygirl) gett ut en serie på 4 böcker som heter "Lydnadsträning med din häst" eller nå sånt, där Tobbe Larsson ger tips för att träna hästen i all sorts träning från marken. Sen kanske man kan hitta nåt som Tobbe lagt upp någonstans? Vet också att i Ponnyakuten säsong 5 var det en med som tränade frihetsdressyr med sin häst så det går att kolla på på youtube. :)

Upp till toppen
Annons: