Annons:
Etikettraser
Läst 916 ggr
Soffihorse
2018-03-05 21:54

Finnhästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Någon annan här som rider/har en finnhäst (finsk häst)? Jag rider en finnhäst på snart 19 år och han är som en 12-åring typ! 🙂 Han är supergosig och jättetillgiven. T.ex. då jag ridit honom och ska mocka efter honom i manegen så bara går han efter mig fast han skulle kunna gå ut om han ville. Tror nog att det beror mest på att han alltid är hungrig och vet att jag brukar ha godis i fickorna men äh😃😉 Något som kanske är mindre bra men fortfarande ganska gulligt är att så fort man står rakt framför honom och t.ex ska borsta pannluggen så brukar han buffa en i magen "försiktigt" (enligt honom) så att man måste ta något steg bakåt för att inte ramla omkull och tappa andan xD Det gör han alltså för att han vill ha något att äta.

Berätta gärna vad ni tycker om finnhästar och om ni har någon hur den är! Gärna nån bild också om ni vill.🙂

Annons:
Magi-cat
2018-03-05 21:59
#1

#0 Härlig häst du har! 😍

Jag vill bara tipsa om att vi har en tråd om den finska hästen på Finlands-forumet. Lägg jättegärna dina bilder där också.🙂

https://finland.ifokus.se/articles/528a1fd98e0e744592000720-den-finska-hasten?articles-1


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Soffihorse
2018-03-05 22:08
#2

#1 Tack! Ja visst är han jättegullig :) Men han är dock inte min egen, jag rider honom 1-2 ggr per vecka nu på vintern, 3 ggr i veckan på sommaren. Men det spelar ingen roll om han är min egen eller inte sålänge jag får vara med honom. :D

Lona
2018-03-09 07:46
#3

De är så fina! Jag har (hade?) en bok, ”Finnlands kämpfende Hengste”, med massa härliga bilder av finnhästar som leker snarare än slåss. ;-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: