Annons:
Etikettridning
Läst 902 ggr
BiancaWaterlund
2/25/18, 9:17 PM

Varför ridläger?

Hej!

Jag vill jättegärna kunna åka på ridläger i sommar med min häst men måste övertala mina föräldrar. Håller på att planera en presentation men skulle behöva fler argument varför ridläger är så bra. Skulle bli jätteglad om ni kunde ge mig lite bra tips på argument. Skadar självklart inte heller med andra  saker att tänka på när jag ska framföra min presentation;D

MVH Bianca

Annons:
Kirnzy
2/25/18, 9:21 PM
#1

Att det är väldigt kul att umgås med nytt häst-folk, testa nya ridvägar och aktiviteter, komma hemifrån och göra något nytt, lära sig nya saker osv.. Typ det jag kan komma på nu, men du kanske redan har med det..:)

BiancaWaterlund
2/25/18, 9:27 PM
#2

#1 tack så mkt! Redan några saker jag kan lägga till på min lista;D

Maleficum
2/25/18, 9:31 PM
#3

Ett bra tillfälle att träffa nya kompisar!

Också bra tillfälle att få mer koncentrerad träning av sig själv och sin häst (förhoppningsvis öka samspelet och lära känna varandra bättre eftersom man spenderar mycket tid med vandra).

Sen beror det väl lite på vad för typ av läger du är ute efter? Träningsläger eller "bara" "vanligt" läger?

Vet inte hur mycket ansvar du har själv för hästen nu? Men om du normalt sett får mycket hjälp med hästen kan ju det vara ett argument också att du får öva på att ta hand om hästen helt på egen hand.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

BiancaWaterlund
2/25/18, 9:37 PM
#4

#3 Tack för svar!

Är ute efter vanligt läger, mitt sto är inte så gammal och jag har själv ridit in henne så hon är inte så vidare utbildad direkt.

Får endel hjälp med henne (ibland får jag mamma att kratsa hovarna eller hänga undan tränset) men gör det allra mesta själv.

EmmeEm
2/25/18, 11:28 PM
#5

Skulle säga att ett starkt argument är att man växer otroligt mycket som människa. Jag har sammanlagt åkt på 7 läger, ett varje sommar. Och det är så nyttigt att komma iväg och träffa nya människor, prova nya saker och även få mycket ansvar. 

Sen sover man inte bort dagarna på ridläger. Det är upp på morgonen med tuppen och ta in hästarna, äta frukost och dra på sig ridhjälmen.

Man får mycket hjälp med sin ridning samtidigt som många läger erbjuder saker som är roliga så som voltige, bada med hästarna eller barbackahoppning. 

MEN nu vet jag inte hur gammal du är och hur väl du känner din häst. Jag förstår också att det känns spännande och tufft att ta med sig sin egna ponny till sommarlägret MEN det kan också vara bra att rida på en av lägrets ponnys om det är första gången du åker, framförallt om din häst inte är helt utbildad än. 

Så alltså: 

-Du växer som person när du får komma hemifrån med jämngamla med samma intressen där ni kan dela tankar, band och utbyta erfarenheter. 

-Du har chans att få träna extra på din ridning och testa nya saker som du kanske inte gjort innan.

-Du kan få möjlighet att testa helt nya och spännande hästar. 

-OCH du hittar absolut säkert vänner som du kan komma att ha med dig hela livet. Jag har än idag kontakt med flera av dem som jag åkt på läger med och vi minns tillbaka på alla tokigheter vi hittade på under den där fantastiska veckan på sommaren som vi bara längtade tillbaka till nästa år igen när vi sa farväl sista kvällen vid lägerelden. 

Lycka till med din presentation. Skulle dina föräldrar inte gå med på det så får du börja spara din veckopeng, hjälper du att betala avgifterna så mjuknar de nog upp. Det är trots allt inte speciellt billigt att åka på ridläger. :)


BiancaWaterlund
2/26/18, 6:05 AM
#6

#5 Tack för svar! Har åkt på det ridlägret jag vill till förra året med deras häst. Nu vill jag gärna ha med mig mitt troll. Sparar månadspengen men den måste också få till kurser jag o mitt sto åker på så den går åt en del… Ha't bra!

Annons:
BokDuvan
2/27/18, 7:24 AM
#7

Åh åkte på ridäger för första gången förra sommaren o ångrar min verkligen inte! För det första växer man mycket som person och träffar underbara människor o hästar! För mig som rider ponny på ridskolan kändes det kul att få lära känna en till häst som jag verkligen gillade! Det är definitivt så värt att åka, ledsen om jag nt var så hjälpsam haha

BiancaWaterlund
2/27/18, 11:37 AM
#8

#7 Det är helt ok att du inte gav tips! Vad kul att du trivdes så mkt på lägret du var på:)

Upp till toppen
Annons: