Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1538 ggr
frost_schäfer
2/1/18, 10:29 PM

Han dog framför mina ögon...

Han är död… Det gick så fort. .. Vecka innan galopperade vi på snötäckta ängar 💖 Sen började han skaka, svettas. Jag hann ta in honom i boxen …. Sen föll han ihop och dog framför ögonen på mig. Jag saknar honom så mycket. Vad ska jag göra? 💔 Jag förstår inte ens efter 3 dagar att han är död. När jag läser trådar på nätet om träning med häst så tänker jag åhh det måste jag testa med honom… och sen inser jag …om han inte varit död… Allt leder till honom😔 Jag saknar honom så mycket 💔 Vad ska jag göra nu? 😔❤

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Annons:
Travis D
2/1/18, 11:25 PM
#1

Förstår att det är svårt att inse att en häst man älskat är borta..

Tyvär måste man gå vidare, Vet att det låter hårt men man måste intala sig själv att ha när borta nu och att man inte kan ändra det.

Ha en liten begravning för honom, tänd ett ljus och läs en dikt eller en liten text om honom..

Ett väldigt "hemskt" förslag är att ta en paus från hästar (om du nu inte har fler) och kanske fokusera på annat tills man gått vidare? Och efter ett tag när det gått över skaffa en till? Många brukar vara rädda för att ersätt sin häst men ersätt honom inte, i hjärtat finns det plats för fler än bara 1 häst <3.

tiger tok
2/2/18, 6:25 AM
#2

Beklagar! Låt sorgen ta tid! Tids nog blir den lättare, tre dagar är ingen tid. Du får känna själv, jag har alltid velat ha djur runtomkring mig, och sörjer därför länge, men ser då till att vara med djur ändå.

powerade
2/2/18, 8:02 PM
#3

Det tog mig nästan 1 år innan jag lyckades acceptera att min pärla var borta. Men man kommer kunna acceptera det sen. Även om man kommer sakna dom. Jag satt med henne ( hästen som lärde mig att rida) länge innan jag frågade ägarna varför det stod en transport på gården. Då berättade dom att det var dags att hon skulle få somna in. Då förstod jag inte vad hon var sjuk i. Nu i efterhand misstänker jag fång som blev värre varje år. Var som ett slag i magen, har massa minnen kvar såsom en sko och hade kvar ryktgrejorna så har jag fortfarande kvar bilder.

shia
2/3/18, 12:45 PM
#4

<3 det är svårt, det värsta som finns är att se ens häst ha ont och att mista dem. Men han/hon har inte ont längre, och när allt kommer omkring är det ändå det viktigaste. Det kan låta hemskt, men det gick fort, och han /hon behövde inte lida länge. Än om hästen sakta "försvinner" att den blir sämre å sämre en långdragen process. Min kompis häst dog för ett år sen helt plötsligt, de hade fotat på mogon å när de kolla till dem låg han ned, de fick upp honom å gick en bit vet inte om de han gå in eller så, så föll han ihop och dog… Det svåra är nog att inse, men tids nog inser man. Tänk på alla fina stunder ni hade, de gånger han /hon busa till det, osv. En häst lever kortare tid än en människa. Hela tiden kommer nya hästar å gamla far. Ingen häst kan ersätta en tom plats men Tänk man fyll på nytt spn, efter ett tag byts de ut men hela tiden kommer nytt spån som behöver mockas. Vissa fläckar blir oupptäckta.

Lona
2/4/18, 10:44 PM
#5

Man tar sig igenom det, på ett eller annat sätt. Det gör förjävla ont och det är svårt att ta in, i synnerhet när det händer så fort och oväntat, men till slut hamnar man i någon slags acceptans.
Sörjer och saknar gör man fortfarande, men den värsta smärtan försvinner.

Jag har reagerat olika när jag har förlorat hästar, efter den första (tarmvred) så ville jag inte se åt en häst på länge och höll på att lägga av totalt.
När min senaste medryttarhäst dog (även det i tarmvred) totalt oväntat så var det helt vidrigt första gången jag åkte till stallet efteråt, jag bara satt i bilen och storbölade. Samtidigt kände jag att jag behövde vara där så jag lånade en av de hästar som jag tidigare varit medryttare på och pysslade med. Att vara i stallet utan någon häst alls att ta hand om, det gick bara inte.
Det är snart två år sedan vi förlorade henne men jag kan fortfarande inte riktigt ta in att hon är borta. Jag har en annan häst men även om han är jättetrevlig så är han liksom inte Flóa.❤️

Beklagar sorgen!💔


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: