Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1397 ggr
ZeldaZonk
1/24/18, 5:36 PM

Är det verkligen en grej att använda pessoa såhär?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit ifrån hästvärlden här på nätet i några år. Men nu har jag börjat rida lite smått igen så då surfar man ju runt en del! Så jag kanske inte har koll på nya trender, menar jag :-)

Kom iallafall över denna bilden. Är det verkligen en grej att använda pessoa såhär?  Vilken effekt vill man åt? Hade det verkligen godkänts på tävling att använda det såhär?

Annons:
Alma Johansson
1/24/18, 7:59 PM
#1

Jag har verkligen aldrig i mitt liv sett det där innan någonstans. Ska jag vara ärlig så ser det rent utav ut som att ryttaren inte riktigt haft koll på vad hen gjorde när hen monterade bettet på träns och tyglar. Jag vet inte vad ryttaren velat nå här eftersom hen har valt att ha deltan på den översta ringen och den nedersta, vilket ger exakt samma effekt som att bara ha en vanlig tygel i den stora ringen.

Ängsbacken
1/25/18, 9:03 AM
#2

Har aldrig sett detta förut, jag tror som #1 att det blivit tokigt vid monteringen.

/Stuteri Ängsbacken
Uppfödning av New Forestponnyer

ZeldaZonk
1/25/18, 5:27 PM
#3

Jag har beskurit bilden, men på hela ser man att bilden är ifrån en tävling, gissningsvis clear round med tanke på färgen på rosetten, vilket gör det hela än mer galet.. 🤔

Tyst
1/26/18, 1:27 PM
#4

Ser jättekonstigt ut. Som sagt ger det ju ingen effekt alls utan är ungefär som ett vanligt bett… Ryttaren kanske tycker det ser snyggt ut? Eller kanske inte hade något annat bett och ville använda det som vanligt bett… men det förklarar inte deltan 🤔

ZeldaZonk
1/27/18, 6:13 PM
#5

Är lite halvsugen på att kommentera bilden och fråga bara för att jag är nyfiken.. Men folk är ju så butthurt i hästvärlden så vågar nog inte.. 😃

tiger tok
1/27/18, 6:18 PM
#6

Fråga du, men lägg fram det väldigt snällt:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: