Annons:
Etikettraser
Läst 1074 ggr
Hästar4ever
2018-01-08 20:13

Söker rätt hästras.

Jag är en tjej på 13 år som snart ska få en häst. Men jag vet inte vilken ras jag ska välja… Jag vill rida ut i skogen med hästen och hoppa. Men jag vill också tävla hoppning med den. Jag vill ha en HÄST, inte en ponny. Jag är 173cm. Jag skulle vilja ha en skimmel❤️ Och en stor och smidig häst. Vilken ras passar mig??

Annons:
Alma Johansson
2018-01-08 20:20
#1

Stirra dig inte blind på färgen, vilken färg din häst än har så kommer hästen automatiskt bli vackrast i världen nästan så fort den kommit hem.

Satsa på ett halvblod runt 12 år som kan mycket och har mycket att lära till dig. Svårt att säga en enda specifik ras då det finns så himla många olika vackra halvblod att välja mellan!

Travis D
2018-01-09 16:55
#2

Varför vill du ha just en skimmel? Själv väljer jag aldrig häst efter färg men men Som #1 säger satsa på något sånt önskas en stor storhäst eller en storhäst?

Tiktak697
2018-01-10 18:29
#3

Välj aldrig ras eller färg du ska klicka med hästen och kunna rida hästen. Helt enkelt fungera med den på alla plan. Så sök efter häst efter dina ändamål du är lång kommer nog bli längre du vill kunna rida ut men också hoppa ovh tävla lite. Kanske halvblod då ? De är lite större och kan passa för både dressyr pch hoppning ett halvblod för allaround ridning då. Välj då inte dessa spetsiga tagnings halvbloden . Välj lite stadigare äldre model de passar bättre för allt utan att gå sönder . Jag sökte så och tänkte vilken typ av individ vill jag ha då hittade jag lettiska halvblodet de var då som dåvarande GP hästarna var DVs på 80-90 tal de var mer sunda i kropp och huvud jag hitta en sådan . Snäll go utan att va seg trög min har en bra tävlingsgren men snäll cool vi rätt tillfälle hoppar vinner tävlingar i påse dressyr och hopp ing upp tilll MSV vi är påväg mot GP i dressyren. Men den kan gå i skogen villa i några dagar utan problem och gå på lösdriften och tävla . Så sökte jag runt gjorde resursh då var lettiska halvblodet för mig och det örn en dessutom en fantastisk häst i kropp pch huvud han tävla högt men min min sån på 7 kan rida honom också så är även min andra lätt lädare. Men även de har börjat avlas åt fel håll så man ska va noga men vad man tittar på. Så så ska du leta häst titta på dina ända mål och sök rätt häst individ vissa raser har ju vissa typer av drag. De ända med lettiska halvbloden är att de oftast är stora och inte till för vemsomhelst de är mycket personliga gör man fel kan de bli opersonliga och tråkiga dödade de är lite mer individ och peron än vad man trot . Speciella starka individers rätt ägare de är enmanshästar. Men jag såg på häst nett en så fin måste bara få tipsa dig om den så kär 😍 http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=1048553 Men fans några till bra lättiska så fina

Mvh Tiktak

Hästar4ever
2018-01-11 16:41
#4

#2 jag tycker att de är fina❤ #3 tack😍 Annonsen fanns inte kvar tyvärr.

Tiktak697
2018-01-11 22:06
#5

Hör de för nya annonsen kolla på youtube klippen han rör sig helt magiskt http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=1051965

Mvh Tiktak

Upp till toppen
Annons: