Annons:
Etikettövrigt
Läst 758 ggr
Travis D
1/8/18, 11:50 AM

Fyrverkerier

Hej! Hur gjorde ni med era hästar på nyår? Jag tog in ena men lämnadeden andra ute med några andra kompisar. När jag tog ut hästen så var han helt svettig så jag chansar på att han har varit nervös eller nåt sånt.. tror jag ska ha honom ute nästa gång (han gick ute i sitt förra hem) Den som var ute fick vi höra när vi köpte honom att han gillade att kolla på fyrverkerier, vet inte om det är sant men vi lät honom stå ute. När vi kom ut till honom så var han lugn och så. Tänker att jag ska ha den häst jag haft inne ute denna gång. Men till frågan: Hur gjorde ni på nyår och kommer ni göra likadant nästa år?

Annons:
powerade
1/8/18, 12:53 PM
#1

Vi står på lösdrift så vi har hästarna ute. Tror en häst gick in med en lugn häst då han skadade sig utav allt spring året innan. Min häst har jag upplevt lite mer rädd efter nyår brukar ta någon vecka innan det går över. Men brukar vara lugnt i hagen när folk är där och kollar. När dom är på lösdrift upplever jag dom är mer säker ute med flocken än ensam i stallet där dom inte spenderar så mycket tid.

[Susanne M]
1/9/18, 11:37 AM
#2

Mina går på lösdrift,men jag ställer alltid in dem lite före 12-slaget och släpper ut dem när det har blivit lugnt igen.De är väldigt rädda för smällar.Så jag har hela tiden koll på dem.

[RC1393]
1/9/18, 4:58 PM
#3

Jag tar normalt sett bara in hästarna över natten på nyår, men jag har nu en som är så pass rädd att ytterligare åtgärder är nödvändiga. Han får bomull i öronen, en sopsäck över fönstret och vid behov släpper jag också in den andra hästen hos honom. Hon brukar då ställa sig med mulen vilande mot hans manke för att lugna honom, vilket fungerar jättebra. I år sköt dock inte närmsta grannarna några raketer så de fick spendera natten i sina egna boxar utan problem.

Upp till toppen
Annons: