Annons:
Etikettstallet
Läst 1282 ggr
akvarium123
1/7/18, 2:44 PM

Död mobil i kylan...

Hej!

Alltså nu har jag ett litet problem (Eller ganska stort). Alltså min iPhone dör VARJE gång det blir för varmt eller för KALLT! Och den där dör jämt! Så nu undrar jag hur gör ni när ni rider och har en mobil som dör hela tiden?

Och vad kan man göra åt det?

Samt ska man byta mobil på vintern eller är det "överdrivet" eller vad man nu ska säga.

Tänker att ifall man nu har sådan otur och ramlar av och bryter till exempel låret (Eller något… Kan inga ben egentligen ha ha) och mobilen är död på grund av kylan. Hur gör man då? (Man kan alltså inte resa sig upp på grund av värken i låret).

Vill inte höra att man inte ska rida ut då eller liknande. Kan lika väl hända i paddocken och man är ensam där.

Och kan väl säga såhär att min syster och mamma har också båda iPhones och dom dör också!

Annons:
Alma Johansson
1/7/18, 2:48 PM
#1

Jag har ingen aning alls faktiskt och skulle gärna vilja veta själv. Min Iphone dör vara det blir -2 och här där jag bor kan det ofta bli -20 och ibland även ner mot -30. Så själv tänkte jag byta mig till ett annat märke när jag köper ny telefon, haha. Men det skulle säkert funka ifall du har mobilen fulladdad när du rider iväg och har den innanför kläderna, kanske i BH:n om du använder det och att du endast tar fram den när du verkligen behöver den.

Zepp
1/7/18, 2:55 PM
#2

Iphone är vad jag förstår optimerade för att fungera inomhus.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kirnzy
1/7/18, 2:58 PM
#3

Om det inte går att lösa med den mobil du har nu och du inte vill/kan byta till någon annan så kan man köpa en billig telefon (sån som bara går att typ ringa på), eller om man har någon gammal hemma, och ha med sig när man rider. De brukar tåla en del :) Jag hade med mig en sådan när jag red (även för att min riktiga mobil inte skulle råka gå sönder).

Caf_Roy
1/7/18, 3:08 PM
#4

Ha den i en innerficka

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Aleya
1/7/18, 3:14 PM
#5

Kanske fråga på Android iFokus eller iPhone iFokus beroende vilken slags mobil du har.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Lonalia]
1/7/18, 3:16 PM
#6

min mobil slutade krångla med det efter att jag hade fått batteriet bytt

Annons:
akvarium123
1/7/18, 3:21 PM
#7

Ok. Jo för det är just det att idag var det -11 grader här och det var det första jag  tänkte på var att min mobil kommer dö (Är i den åldern nu). Och det klart jag hade rätt. Mobilen dog direkt… Men jag har hört nåt om att det kan vara något som heter "batterisyra" eller något (Är inte så teknisk ha ha) som fryser när det blir minusgrader och som gör att batteriet tar slut. Sen har jag bara hört detta så jag vet ju inte exakt om det är sant men antagligen. Ända anledningen jag hört dock och enbart från en person så att den stämmer vet jag inte. 

Men jag får väl bli lite mer gammaldags och köpa ett kontantkort och mobiltelefon.

Zepp
1/7/18, 3:24 PM
#8

Batterier har iallafall ett bäst före datum!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Travis D
1/7/18, 3:40 PM
#9

Har den alltid i inner fickan :)

Lona
1/7/18, 6:41 PM
#10

iPhone är totalkassa vad gäller kyla, det lär inte bli någon mer här! Hjälper ofta inte ens att ha den i innerfickan, jag kan ju knappast bylta på mig massa extra kläder för att hålla telefonen varm… Får dock säga att den varit vattentålig, fixade till och med att bli tappad i hästarnas mash :-) Det går att få tag på begagnade telefoner för några hundralappar, om man inte nödvändigtvis ”måste” ha absolut senaste modellen. Kanske dina föräldrar kan sponsra lite, för att du ska ha säkerheten av en telefon när du är ute och rider?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Zepp
1/7/18, 6:45 PM
#11

Man bör ha smartphonen i trosorna/kalsongerna.. och hur kul är det på en skala.. iallafall om man rider?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[134643]
1/8/18, 3:00 AM
#12

Jag löste det genom att ha mobilen i bhn, då dog den oftast inte. Sen tog jag också med en powerbank, det finns så små att de går i en ficka utan problem. I en nödsituation är det bara att dra fram den isåfall :)

Zepp
1/8/18, 7:57 PM
#13

Bra tänk där.. telefonen i BHn och Powerbanken i Trosorna?🤪

Skämt åsido.. Iphone är kända för att vara optimerade för inomhusbruk.. säg 20-25 grader.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
powerade
1/10/18, 12:12 AM
#14

Tyckte #3 hade en bra idé. Skaffa en stalltelefon som bara går att ringa med ifall olyckan skulle vara framme. Har Samsung och har aldrig haft problem med den. Red iväg en gång utan telefon och det kändes absolut inte bra för man vet aldrig vad som kommer hända

Upp till toppen
Annons: