Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 934 ggr
Travis D
2018-01-07 12:45

Tappar skor

Hej! Mysve ska skos om 3 dagar men har tappat en sko och har en lös. Hur ska jag göra? Ska man ta loss alla så den inte blir någon sorts felbelstning eller klarar han sig 3 dagar? Eller ska vi försöka få tag på hovslagaren direkt? Vet inte riktigt hur jag ska fixa det.. Har ni något tips eller idé?

Annons:
Alma Johansson
2018-01-07 12:54
#1

Har du någon i närheten med tappskokompetens? Annars kan du rycka lös skon som är lös om den skon sitter på samma ände av hästen som det första skon så att säga, blir ju lite fel om hästen bara har skor på höger sida men inga på vänster, men det gör inget om den har skor fram men inga bak. Men om det blir det förstnämnda bör du ringa hovslagaren och se om hen är tillgänglig i alla fall och om inte så rycker du lös alla skor. Det är dumt att chansa, än om det endast gäller tre dagar.

Lona
2018-01-07 22:35
#2

Jag hade ringt hovslagaren direkt.
Och ta inte bort den lösa skon om du inte vet helt säkert hur man gör och har rätt verktyg!
Rid inte tills han är skodd, beroende på hur ömfotad han är så låt honom inte gå i hurdan hage som helst heller (underlaget och om han busar mycket med kompisarna).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: