Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 882 ggr
lisgillbaloo
1/6/18, 3:45 AM

Sömnlös

Hejhej.. 

Jag är så sömnlös om nätterna, mina föräldrar sover alltid. Och jag vågar verkligen inte väcka dem, så inte jag är anledningen att dom är vakna liksom. Inte för de skulle bli arga på mig SÅKLART INTE! 

Det känns verkligen först som om de är någon i rummet. Då börjar jag svettas och inbillar mig att de faktiskt är någon där. När jag tittar noggrannare är de någon där, jag ser "den?" Jag kan absolut inte förklara vad jag ser något/någon.. Jag försöker blunda men de går inte! Jag kollar på klockan o den är redan 03.00.. Jaha, där var sömnen över.. Sen ska man upp tidigt på morgonen o ut till hästarna för o fodra.

Snälla, hjälp mig. Jag vill inte vara rädd för o sova.. 

Med vänlig hälsning: Lisa

Annons:
Rafflan
1/6/18, 5:05 AM
#1

provat sova med en svag lampa tänd? så att du ser mer i rummet att inget är där och då kanske du bli lugnare? :)

Caf_Roy
1/6/18, 5:34 AM
#2

Varje gång du tror dig se något, kontrollera om det faktiskt är någon där. Du kan ha en ficklampa eller något i sängen och när du tror dig se något lyser du där och kontrollerar. Om din hjärna säger att den gömmer sig i ett hörn för att du tände lampan, gå och leta i alla hörn. När din hjärna erkänner att det faktiskt inte var någon där kan du gå och lägga dig igen. Ju fler gånger du bevisar för din hjärna att den har fel desto lättare kommer det bli att strunta i den och till slut kommer du kunna bara skaka det av dig som ingenting.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Upp till toppen
Annons: