Annons:
Etikettridning
Läst 1142 ggr
shia
2017-12-16 19:59

Erat mål 2018!

Snart är 2017 förbi och vi träder in på 2018, vad var det 2 bästa resp 1 sämsta som hänt er i år(hästrelaterat) och vad är era mål för nästa år? De två bästa som skett i år- jag å min sköthäst har kommit iväg på en pay and ride! Och min sköthäst ska få stanna i stallet, det sämsta, att min favorit å tävlingskompis på ridaskolan avlivades:( Mitt mål inför nästa år, lära min sköthäst galopp samt komma i väg å starta Lc1 å Lb1

Annons:
Vrilen
2017-12-16 22:13
#1

En av dom bästa sakerna sakerna är nog alla långa ridturer i skogen med kompisar, så himla mysigt😍 Men den andra saken är hur extremt mycket ponny har utvecklats! Från att knappt kunna något förutom extremt lätta grunder och inridning till att kunna gå hela pass i form. Har jobbat något sjukt med att samla traven vilket verkligen har gett resultat! Allt på lång tygel utan bett.

Den sämsta saken är väl inte så jätte farlig men flög av i somras med dunder och brak. Landade i krossgrus och fick en stor sten i armbågen. Såret var nästan enda in till benet, jätte roligt tyckte hästen för då kunde man ju gosa med matte hela vägen hem😃

shia
2017-12-16 22:44
#2

#1 :) att det är extremt kul att se en hästs utveckling, och ännu roligare att själv känna den dessutom, bra jobbat:)

Maleficum
2017-12-16 22:54
#3

Det sämsta är att jag och min pappa aldrig kom iväg för att rida Tori hästarna i somras som annars varit en tradition i flera år!

En av de bästa sakerna är att det känns som jag tagit ytterligare ett steg framåt i min ridning.

Den andra bästa saken var dagen vi red hästarna till sommarbetet! Var sista dagen i gamla stallet för alla hästarna och jag fick rida min favoritponny! Och kanske egentlige när en enskild sak men så bra när hästarna fick komma hem från betet till ett helt nytt modernt stall (inga fler mörka spiltor med ofungerande vattenkoppar som skapar översvämning och dålig luft).

Mitt mål är väl att helt enkelt försöka komma ytterligare ett steg framåt i ridningen och kunna rida de flesta av ridskolans hästar betydligt mer med sätet.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Miss mouse
2017-12-17 13:05
#4

Det bästa är att jag har utvecklats något sjukt med min medryttarhäst!! Och idag hoppade vi en LB utan några problem!? Men det sämsta detta året är att hon är såld och åker på torsdag… min tidigare medryttarhäst (denna stod på ridskolan) såldes även han för någon vecka sedan… har ingen aning om vart han är nu och går inte att få kontakt med ägaren:((

HjärtaStort och smått bra kompott!Hjärta

[RC1393]
2017-12-17 18:22
#5

Bästa var nog hemmaseger i dressyren trots felridning (ops!) och hopprundan där jag vågade utmana mig själv lite och hoppa en meter ut från en kombination- trots att kombinationer är min stora skräck i livet. Sämsta är utan tvekan att jag inte kunde koppla bort hjärnkontoret en hel hoppbana och bara flyta med. Gjorde bästa rundan i mitt liv och sedan kickade hjärnkontoret in och följden blev en krasch i ett hinder. Inte rättvist mot min mer än schyssta häst, men sånt som händer med en hopprädd pilot i sadeln…

Nästa års mål är att starta i sportkörning med lilla grå och möjligtvis starta LA i dressyr beroende på hur det känns. Lille mannen ska jag få till att lasta och åka själv, så vi kan åka på träning och förhoppningsvis övertala honom till att kunna dra vagn igen.

Vikan
2017-12-17 18:27
#6

Det bästa i år var att jag fick en foderhäst, samt att jag fått chansen att utbilda honom. Det var toppen för i år! Han är djävulskt envis ibland, men hemskt underbar när allt bara klickar och han inte ser spöken överallt. Det sämsta som hänt i år är dock att min förra medryttarponny som jag var medryttare på i två fick avlivas efter akut kolik :(

Målen för nästa år är att fortsätta utbilda honom, börja rida mer på ridbanan när vädret tillåter och försöka börja hoppa in honom, vilket jag verkligen ser fram emot för han verkar tycka löshoppning är hur kul som helst

Annons:
Cecilia.S
2017-12-18 07:34
#7

Vilken rolig tråd :) Det bästa som har hänt mig inom hästvärlden i år är att min första storhäst har fått klampa in till mitt hjärta. Han står nu i vår box och det känns underbart att veta om att han är våran. Något annat riktig roligt har varit en av årets alla uteritter, där vi var ett gäng som red iväg och tog årets första dopp med hästarna. Tyvärr är min älskade ponny såld och har tagit sig in till en annan människas hjärta, vilket är både det sämsta och bästa som har hänt mig i år. Jag saknar henne så det gör ont men vet samtidigt att hon har det hur bra som helst. Målen under 2018 är att komma ännu närmare min nya springare och bästa vän, att vi ska utvecklas tillsammans både i ridningen och på marken. Vi ska utforska varandra och jag ser framför allt fram emot att testa honom med vatten, friridning och på olika träningar. Sen bortåt slutet av våren eller sommaren kommer vi, förhoppningsvis, debutera på tävlingsbanan ihop. Det ska bli riktigt kul :)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

zemlathebunny
2017-12-18 13:21
#8

En bra sak är att jag nu i höst/vinter börjat rida en häst som jag verkligen trivs med och han är så snäll att hantera och rida och jag får göra i princip vad jag vill med honom😍 En annan bra sak är att mamma bestämde att vi ska ta honom på foder för ev senare köp om allt funkar, min första egna häst isåfall😂 

En dålig sak är att jag var tvungen att skiljas från hästen jag red innan, men de ser jag även som en bra sak eftersom jag inte hade träffat Lostjärn (den nya) om de inte hänt🙂 Än en gång stämmer de in , allt händer utav en anledning!

och sen mina mål för 2018, hmm ja utvecklas med Lostjärn och utbilda honom lite eftersom han är ganska grön i ridningen (bara 4 år gammal) Ska bli ett kul och lärorikt år!

Eelliiee
2017-12-20 15:00
#9

De bästa var när jag och mina allra bästa kompisar galloperande 2 km i sträck vid vägkanten på en cykelbana till Kävlinge och alla gånger då jag haft bra stunder med en fantastisk storhäst. Sämsta har nog varit alla de gånger då denna storhästen stuckit med mig utomhus och skrämt livet ur mig :(

[134643]
2017-12-20 16:06
#10

Tror att min bästa var en av de träningarna vi hade i början av året där vi började testa på hoppning på riktigt. Första passet där min lilla skit både galopperade ett helt varv och skuttade över 80cm utan tvekan satt både jag, tränare och vän och skrattade hela lektionen igenom. Sån fantastisk känsla! Och den gången jag varit borta i 3 veckor och kom hem igen. Gick ut i hagen, ropade hans namn och ser hur han kollar upp, ropar igen och han sätter av i full galopp för att komma och hälsa <3 Sämsta var när han blev sjuk i våras. Samtalet av stallägaren mitt i natten var det jobbigaste jag varit med om på länge. Har annars haft ett helt fantastiskt hästår! Tyvärr verkar det som att det inte blir så mycket häst nästa år och jag kommer behöva överlåta träningen av lillskiten till någon annan. Otroligt tråkigt, men livet tar mig åt ett annat håll helt enkelt.

Lona
2017-12-20 20:54
#11

Det värsta var egentligen inte i år, utan förra sommaren men det påverkar mig fortfarande. Min medryttarhäst som jag haft sedan hon reds in som unghäst fick tarmvred och trots att veterinärerna gjorde allt de kunde så klarade hon sig inte.
Finaste Flóa skulle fyllt åtta år veckan därpå.💔
Det bästa i år är väl att jag har en ny medryttarhäst, tyvärr har jag inte mått så bra så jag har inte kunnat ha henne så mycket.
Det andra är att jag har en häst till att pyssla om och vi har "hittat varandra" även om det tog lite tid. Sorgen efter Flóa hindrade mig först.

Mina mål för 2018 är ganska enkla, samtidigt som de är ruskigt svåra.
Nu när jag varit så sjuk gick jag upp en hel del i vikt, jag väger helt enkelt för mycket för att rida den ene av "mina" hästar.
Målet är alltså att gå ner såpass att jag kan rida honom, han verkar vara en väldigt rolig häst och är trevlig att jobba med från marken, alltid pigg, glad och positiv.
Ett annat mål är att jag ska må såpass bra att jag verkligen kan vara medryttare igen, på regelbunden basis. För tillfället är det mer så att jag hoppar in när jag mår bra men att andra har ansvaret för hästarna även på de dagar jag skulle haft dem.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Travis D
2018-01-12 06:37
#12

Det bästa var väl att jag har haft en sköthäst i över ett år och att vi skaffade en till häst och det dämsta var nog att jag fick säga hejdå till min sköthäst när han fick somna in vid 26 års ålder.. Mitt mål 2018 är att lära in galopp på en travhäst som inte kan fattningen

powerade
2018-01-12 08:13
#13

Mitt mål är att ha en hel häst. Nej men tror nog jag försöker sikta på att hitta ett bra samspel med hästen så vi kan jobba i en fin form. Han är väldigt framtung men har än inte hittat någon bra stöd i mina händer så jag rider mest med långa tyglar. När vi hittat lite form så är det dags att ta med den i alla gångarter och sen vet jag inte riktigt vad vi mer ska sikta mot. Kanske något i hoppningen:D

Annons:
shia
2018-01-12 08:14
#14

Travis D då har vi samma mål:)

Alma Johansson
2018-01-12 09:42
#15

Det sämsta med 2017 var att min favorit häst fick lov att avlivas på grund av tarmvred :( 

Men de två bästa då! Det första var att jag fått rida en helt fantastisk häst under hösten och vintern, han heter Munsboro Amici Mei (han brukar kallas Allan) och är alldeles underbar, vi kommer bra överens han och jag. Det andra var en kadrilj som jag och min ridgrupp red på julshowen på ridklubben, den gick galant! Jag red Allan och han skötte sig jättebra trots att han inte är helt felfri i dressyren än, vi har lite att jobba på 2018 alltså!

Mitt mål 2018 är att stärka Allan i dressyren, jag rider honom dock bara en gång i veckan eftersom jag går på ridskola, men det ska nog inte vara några större problem. I vilket fall kommer jag vara en del av Allans utveckling. Ett annat litet mål jag har är att prova hoppa Allan, ett litet mål, men jag går i dressyrgrupp och har länge, länge varit lite skeptisk på hinder. Men jag känner att med Allan så ska det nog gå vägen!

tiger tok
2018-01-12 10:15
#16

Det sämsta: en ponny i mitt stall som ägaren inte brydde sig så mycket om fick jag lov att hjälpa till med, vår relation går inte att beskriva, vi förstod varandra på ett sätt jag inte kunde förklara. Men ägaren valde att sälja henne. Min ponny blev akut sjuk och kunde knappt gå för att han fått ett extremt kraftigt fånganfall, som orsakades av att stallägarna till fångbetet inte hade gjord de dem skulle. Det var en tid då vi inte trodde att han skulle kunna bli bra. Efter att ha haft specialutbildade hovslagare och 4 rundor in till klinik, samt 6 månader på vila blev det bättre. Det bästa: ponnyn är påväg att bli bra, och får köras och ridas på igångsättningsnivå. En god vän till mig plockade på sig en travare då han annars skulle slaktas, och jag har lovat att bli medryttare/hästskötare och rida in hästen.

Upp till toppen
Annons: