Hästens beteende

Tips o trix

2017-12-03 22:49 #0 av: Travis D

Fick för 3 veckor sedan min 14 åriga bordsvensk på 158cm i mkh vid namn Nysve. Han har utvecklat ett bus som innebär att varje gång han kommer till en punkt hoppar han rakt ut o gör en jätte snabb volt tillbaka så jag nästan flyger av.. (video kommer) har ni något tips eller trix på hur jag kan få honom att sluta? Vet inte om han typ behöver vänja sig men han blir inte rädd bara busig eller nåt

Anmäl
2017-12-03 22:49 #1 av: Travis D

Anmäl
2017-12-03 22:49 #2 av: Travis D

Anmäl
2017-12-03 23:55 #3 av: Lonaa

Jag ser tyvärr inte videorna (kan bero på mobilen), men är det i manegen/paddocken han gör så eller när ni rider ut?
Spelar det någon roll om ni är ensamma eller har sällskap? Om du testar olika gångarter? (Att spurta förbi i galopp är väl inte att rekommendera, men man kan ju testa trav.)

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie
Blogg; raskva.wordpress.com
(Lonaa och Lon@ samma person, problem med inlogg)

Anmäl
2017-12-11 22:02 #4 av: Travis D

Jag rider honom endast i paddock i trav och skritt och oavsett vilken gångart så slänger han sig iväg, han gör det inte med sällskap ellr om mamma går brevid

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.