Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1380 ggr
horse135
11/25/17, 5:52 PM

HJÄLP!!!!!

Hej!

Sorry för att detta inte passar in  på denna sajten  men MÅSTE verkligen få hjälp med detta nu och få SVAR!!

Tar bort detta direkt när jag fått svar. LOVAR!

Alltså jag har drabbats av  en sjukdom nu (feber+enormt mycket smärta i  halsen) Och det är detta med halsen som blir jobbigt då jag nu har tagit 2 st halstabletter. Men det ger verkligen INGEN värkan. Jag kan ju inte svälja eller någonting!! Jag har ont när jag pratar också. Jag har ont ÖVERALLT… 

Och sen blir det ju inte lättare av att jag är ett barn och att en vårdnadshavare VÄGRAR ringa 1177. Han fullkomligt vägrar. Inte för att hen kan något om halsont alls!!! 

Hen bara säger att Näe men det går nog över om en vecka ska du se, man ska inte klaga i onödan och inte heller slösa på sjukhusresursen . Och visst absolut det går säkert över om en vecka MEN menar du då att jag ska spotta ut salivet för att jag har så ont? Och ska jag inte kunna prata för att jag har så ont? Och vi har väl sjukhus av en anledning? Är verkligen ingen som klagar hela tiden men idag har det gått över gränsen TOTALT!

Och kan jag gå till vårdcentralen själv? För det kommer aldrig på tanke att hen följer med. 

Hjälp mig snälla!

Annons:
Aleya
11/25/17, 5:57 PM
#1

Du kan inte radera inlägg själv. Måste admin göra. Varför kan du inte ringa och fråga 1177 vad det kan vara? Nu vet jag inte hur länge du haft detta men går det inte över tills på måndag så kontakta vc.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

horse135
11/25/17, 6:04 PM
#2

Jaha det visste inte jag🙂

Jag vet faktiskt inte varför men har bara alltid känt att det är en sak för vuxna och inte för mig. 

Jag har haft det i ca 5 dagar.

Aleya
11/25/17, 6:06 PM
#3

#2 ja jag vet ju inte hur gammal du är men som sagt: ger det sig inte tills på måndag så kan det ju vara läge att kolla. Men säg det till din vårdnadshavare. Och drick varmt. Så kan det lindra det onda.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

horse135
11/25/17, 6:15 PM
#4

Ok tack för tipset!

Lona
11/25/17, 7:03 PM
#5

TS, du kan både ringa 1177 själv, även kontakta vårdcentralen. Du kan också gå in på nätet, 1177.se och se om du hittar några bra tips och råd. Varmt te med massor av honung kan lindra, även om man lägger i en halstablett som får smälta i teet. Hur hög feber har du och hur gammal är du? Jag kan inte ge tips på smärtstillande och febernedsättande medicin via nätet till ett barn, som du kanske förstår, men det finns givetvicin medicin även för yngre. Det finns också lokalverkande, smärtstillande spray som man kan spruta ner i halsen. Om inte din vårdnadshavare hjälper dig, finns det någon annan vuxen du kan vända dig till? En granne, en kompis förälder, lärare i skolan (på måndag)…? Har ni skolsköterska så gå till henne, men jag misstänker att de är bortrationaliserade numera… Det finns ett annat forum här på iFokus, Hälsa, ifall du behöver mer hjälp med detta. Krya på dig! <3


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

horse135
11/25/17, 7:27 PM
#6

Ok.

Tack för tipsen!

Har nu fått tag på 1177 på ett eller annat sätt😉.  Och de sa att ifall det inte blev bättre imorgon så skulle jag gå till vårdcentralen och kolla upp det. Kan också säga att jag redan opererat mandlarna då jag hade så mycket halsfluss i 3;an.

Hade sist 38,1 grader utan någon dos av  alvedon/ipren. (Tog sista dosen ca 48 timmar innan tempen togs)

Är 14 år gammal.

Men nu antar jag att det bara kan bli bättre! 

Från att ha ramlat med cykeln och samma dag som det blev bra få feber och ont i halsen.  Men nu kan det väl inte bli mer otur!

Kan också påpeka att ett av mina syskon också hade feber samt ont i halsen men blev idag bra!

Annons:
Aleya
11/25/17, 7:38 PM
#7

#6 som sagt. Drick varmt så kan det lindra smärtan i halsen. Te eller honung. Men ska du dricka honung så ha inte för varmt vatten för då tar det död på det som är bra i honungen. Utan ha det ljummet typ.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: