Annons:
Etiketthästjuridik
Läst 1257 ggr
Vimsssan
2017-11-09 20:13

Fodervärd avtalstiden?

Har varit och provridit en 22-årig pigg New Forestponny som dottern skulle ha på foder. Kikar på avtal på nätet, men blir inte riktigt klok på det där med avtalstider. Finns det något som är "normalt"? Tänker främst på att det är en lite äldre ponny och vi är ju intresserade av att rida inte ha för sällskap. Just nu vill hon inte tävla men det kan ju också ändra sig. Tänkte typ 6 månader till att börja med och tre månaders automatisk förlängning med en uppsägningstid om en månad. Vad har ni för erfarenheter?

Annons:
KaydeN
2017-11-09 20:23
#1

I mitt kontrakt började vi med 6 månader i taget. Efter dessa 6 månader förlängs det med ytterligare 6 månader om inget annat har sagts. Uppsägningstiden är 2 månader. Köp ska ha skett inom ett år från att kontraktet skrivits på. Detta gäller också en äldre häst och jag har valt att säga upp foderavtalet just pga. åldern. Istället får jag hem ett föl i januari!! :)

Caf_Roy
2017-11-10 22:20
#2

När vi lämnade bort vår ponny på foder skrev vi bara in ömsesidig uppsägningstid (var 1 eller 2 månader, minns inte riktigt).

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Tusen
2017-11-19 20:35
#3

Vi lämnar bara ut våra på foder under minst ett år med tre månaders uppsägningstid från båda håll. 

Men som du märker finns det lika många varianter på foderavtal som det finns foderhästar. 😉

Upp till toppen
Annons: