Ridning

Sluta på ridskola?

2017-10-02 12:04 #0 av: Kaninlover4life

Hej!

Känner inte riktigt att jag får ut mycket av att rida på ridskola längre, visst man får ju lära sig roliga övningar men vi är mång a min grupp och flera på mycket lägre nivå. Skulle det vara värt att sluta på ridskola, och träna för tränare på min medryttarhäst ibland istället? Vill ju utvecklas så mycket som möjligt. Kan tillägga att jag ridit i 4år.

Anmäl
2017-10-02 12:36 #1 av: Javix

Varför inte rida för tränare regelbundet?

Anmäl
2017-10-02 12:48 #2 av: Kaninlover4life

Jo det va ju typ så jag tänkte

Anmäl
2017-10-02 19:40 #3 av: RC1393

Jag har, med ett års uppehåll, ridit på ridskola sedan jag var 7 år. För 3-4 år sedan, när min dåvarande instruktör slutade och min grupp mer eller mindre föll ihop så bytte jag bara lektionsform, från vanliga lektioner till något som heter dressyrsatsningen (finns även en hoppsatsning). Vår ridskola har normalt 45 min pass med grupper om ca 4-6 elever i varje där uppvärmning ingår, men dressyrsatsningen är pass om 30 min för instruktör och med två elever, samt att hästen ska vara uppvärmd innan passet. Det kanske finns något liknande på din ridskola? Jag skulle hursomhelst först prata med din instruktör och förklara hur du upplever situationen så kanske ni kan lösa det tillsammans. 

Anmäl
2017-10-02 22:25 #4 av: powerade

Att rida för tränare med din medryttarst kommer ge er tillsammans mycket mer än ridskolan. Jag lärde mig ungefär ingenting under min tid på ridskolan känns det som iallafall. Är inte på den nivå jag egentlig borde vara idag efter dom åren jag ridit. Tar nu lektioner med min egen häst varje vecka men tycker man lär sig mest då man är ensam med instruktör!

Anmäl
2017-10-02 22:25 #5 av: powerade

Att rida för tränare med din medryttarst kommer ge er tillsammans mycket mer än ridskolan. Jag lärde mig ungefär ingenting under min tid på ridskolan känns det som iallafall. Är inte på den nivå jag egentlig borde vara idag efter dom åren jag ridit. Tar nu lektioner med min egen häst varje vecka men tycker man lär sig mest då man är ensam med instruktör!

Anmäl
2017-10-02 22:25 #6 av: powerade

Anmäl