Annons:
Etikettövrigt
Läst 1460 ggr
Amanil65
9/29/17, 3:52 PM

SÖKER SPONSOR

Hejsan! Jag söker en sponsor till mig och min häst eller en samarbetspartner att jobba med under en längre tid, har du det jag söker eller vet någon som har så skicka ett SMS till 0733404286

Annons:
Caf_Roy
9/29/17, 4:11 PM
#1

Du kanske ska skriva lite om vem du är, vad du satsar mot, vad du har för resultat och vad en sponsor skulle få ut av att satsa på just dig. Kanske en länk till din hemsida också. Annars kommer du få väldigt svårt att få någon intresserad.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Lona
9/29/17, 7:02 PM
#2

Jag tror att om man inte är väldigt känd eller åtminstone "på väg upp" så är det svårt att få en sponsor. Det gäller nog att ligga i och synas på tävlingar och event samt att man aktivt söker upp eventuella lämpliga sponsorer. Om jag ska gå efter när vi raggat sponsorer till tävlingar så är det lättare om man har några konkreta förslag och dessutom inte ber om pengar utan om foder, utrustning mm. Tex att du kommer att promota företaget på din hemsida/blogg, ha deras logga eller företagsnamn på dina kläder, hästens utrustning och så vidare. Var noga där med att kolla vad som gäller i TR angående reklam Det är oftast lättare att få sponsorer hos lite mindre, lokala företag - om man inte ligger på elitnivå, förstås, då rör det sig ju om helt andra belopp.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: