Annons:
Etikettannonstorget
Läst 1535 ggr
Larah
2017-09-20 15:39

Värdera häst

Hej! Behöver hjälp med att vardera min häst. D ponny, connemara, 145 cm och född 2011 Hoppad pay på 90 cm och sedan mest grundtränad. Viktbärande. Grundtiden och inhoppad, gudssnäll i hantering och ridning. Lite ostadig i formen. Aldrig varit skadad eller sjuk. Fina gångarter och hoppar smidigt, blir dock pigg i hoppningen och en aning stressad. Han är inte helt igång efter betet i sommaren och därmed inte redo för banorna i höst än. Vad skulle ni sätta för pris? Hur kommer ni fram till det? Hur utvärderar ni hästen och vad den är värd? :) Rapportera

Annons:
shia
2017-09-21 21:28
#1

en 6 årig stor d ponny är nog väldigt attraktivt, samtidigt då han inte är så gammal men ändå hoppat pay and jump på 90 cm. hoppar han högre enstaka hinder hemma? hoppar han högre banor? 

har du köpt den direkt från uppfödaren/är uppfödaren sjäälv eller har den haft flera ägare? isf varför? med stressad hur menar du då, pga ryttarens otydliga hjälper eller mentalt? att han inte är igång efter betet är nog ett minus med tanke på att man då inte provrider när hästen är i full kondition. vart ligger den i utbildningsnivå i dressyr ungefär? 

utifrån det som står skulle jag kunna ge sisådär 40-50 000. men beroende på svar på frågorna jag ställde så 30 000 eller upp till 75 000 (om den vore helt igång efter betet)  mkt beroende på nivån i dressyren och om du självköpt han från uppfödaren osv. 

sen skulle även jag vilja veta(om jag vore köparen) hur han ser ut, är musklad, hur huvudet ser ut, hur propesioneligt det ser ut osv. Hur han rör sig. stamtavla osv, du förstår. åkt transport eller bara hästbil/hästbuss? eller endast transport osv. hur långt den åkt osv.

Quirinia
2017-09-28 14:47
#2

Jag hade kunnat ge kanske 50 tusen.

Upp till toppen
Annons: