Annons:
Etikettövrigt
Läst 850 ggr
Kaninlover4life
9/10/17, 10:39 AM

Ha häst på internat? (Ökna)

(Vet inte om jag satt detta i rätt grupp menen)

Jag ska eventuellt börja på ett Gymnasiu nästa år där jag kommer att bo på internat. Där finns också möjlighet att ta med en egen häst och ha uppstallad där. Internatet är stängd helger & lov, så då undrar jag måste man transportera hem hästen igen under helgerna? (Internatet är cirka 2h hemifrån, så att åka dit under helgerna går ej) Gymnasiet är Ökna skolan i Nyköping.

Annons:
shia
9/10/17, 10:23 PM
#1

om det är 2 h bilfärd borde det gå att köra hem hästen under helgerna? om man far hem fre kväll å dit sö kväll. ?

NatasjaHemby
9/13/17, 3:11 PM
#2

Bäst är nog att kontakta skolan och fråga hur de brukar göra om man har häst med sig. Om hästen är uppstallad i skolstallet finns säkert möjlighet att de sköter om hästen under helgerna.

När jag gick gymnasiet så gällde att helgboende endast var tillåtet för de som bodde väldigt långt från skolan eller hade häst med sig (vi hade dock ingen möjlighet att stalla upp hästarna i skolstallet, utan man fick själv hitta en stallplats på orten). Under loven var dock internatet alltid stängt för alla och de med häst fick antingen hitta hästvakt eller ta med hästen hem.

SE*Simbelmynes

Upp till toppen
Annons: