Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 955 ggr
frost_schäfer
8/26/17, 11:05 AM

Ficka på schabrak

Hej jag satt och bläddrade lite och fick idéen att om man t.ex ska rida ut och ska ha med sig telefon eller typ något litet,kan man inte ta ett schabrak och sy fast en tyg bit på utsidan så det blir som en ficka(inte så det sitter mot hästen utan på utsidan 🙂)

Och sen sätta en dragkedja eller en knapp typ så schabraket sitter längst in och sen kommer typ mobilen och längst ut en tygbit man syr fast och högst upp en dragkedja.Är det en dålig idé, kan det påverka hästen? Man gör fickan så pass stor så det inte blir tajt och det skaver 🙂

tar gärna emot feedback och hur man skulle kunna göra det bättre 🙂🙂

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Annons:
tiger tok
8/26/17, 11:08 AM
#1

Tja, jag skulle nog satsa på att ha en magväska i sådana fall, pga att om du ramlar av hästen och hästen skenar kan du inte ringa någon.

Vikan
8/26/17, 2:47 PM
#2

Tror Starrider hade något sådant schabrak? Så ja, idéen går men som #1 påpeka - om du ramlar av kan du ha problem

Lona
8/26/17, 6:00 PM
#3

Jag har ett sånt schabrak, köpte det på My One men det är några år sedan och jag minns inte märket. Smidigt att stoppa lite fika i osv men just mobilen har jag alltid på mig OM jag skulle trilla av. Har för övrigt schabraket tillsammans med en gjord om vi går på picknick, för att plocka svamp eller liknande. Smidigare än sadelväskor även om jag kan tänka mig att ett par bra sadelväskor är att föredra om man ska ha tunga saker med sig.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

frost_schäfer
8/26/17, 10:05 PM
#4

1# Hej mobilen var bara ett förslag på saker man kan ha i den storleken av en mobil(men tack för informationen i alla fall🙂) Man kanske man ha typ hästgodis:) Tack för förslagen 🙂

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

[nevamisse]
8/27/17, 10:02 PM
#5

Hästgodis, fika eller andra små och oviktiga saker kan man ha i en sån ficka. Men telefonen är bra att ha i sin egen jacka ifall man ramlar av och behöver ringa efter hjälp som de andra skriver. Man skulle kunna ha reflexer med sig i en sån ficka, ifall man är ute längre än väntat och det börjar mörkna.

Upp till toppen
Annons: