Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 641 ggr
KaydeN
8/24/17, 8:20 PM

Spendera pengar?

Hej! Jag ska hyra häst framöver, men har en liten fundering. Det är ju så otroligt mycket att införskaffa när man ska ha häst. Jag har lite ångest över hur mycket pengar jag faktiskt har lagt ner och kommer behöva lägga ner på ridsaker och prylar innan hästen kommer. Jag har pengar sparat så det är inte pengarna i sig som är problemet, utan mer att jag är så fruktansvärt snål med att spendera pengar. Jag vet att det är värt varenda krona, men skulle behöva höra från andra hästmänniskor hur mycket ni har lagt ut innan ni skaffade häst och hur mycket pengar ni spenderar i månaden på hästsaker. Jag behöver bara dämpa min ångest en aning, haha :/

Annons:
Herveaux
8/24/17, 8:27 PM
#1

Du kan inte dämpa spenderar-ångesten med att göra smarta inköp?
Jag menar att köpa av kvalité så att saker håller länge (och då blir mer ekonomiskt än att köpa flera lågpris exemplar som snabbt slits ut) eller att köpa vissa saker begagnat som inte måste köpas in nytt?

Jag har ingen erfarenhet av att köpa "startpaket" för häst, men jag har samma problem med att motvilligt behöva spendera pengar… 😇


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

KaydeN
8/24/17, 8:41 PM
#2

#1 haha jo jag är inne på hästnet och Facebooksidor för begagnade saker. Jag älskar att köpa begagnat, då har jag inte lika stor ångest. Jag försöker också tänka lite som du skriver, att köpa mer hållbara prylar. Haha detta är så svårt!! Hatar att spendera pengar xD

[nevamisse]
8/25/17, 12:20 AM
#3

Följer någon utrustning med hästen? Hur länge ska du hyra hästen? 

Man kommer långt med grimma, grimskaft, några borstar, hovkrats, ett litet apotek. Träns går att hitta ganska billigt om man inte vill ha något dyrt märke, men sadel är desto viktigare att det är bra kvalitet och passform på. 

Listan kan givetvis göras hur lång man vill 😃 Men om man kan nöja sig med ridkläder mm som inte är i de mest populära statusmärkena så kan man hålla nere priset. Vissa saker kan vara bra ha vettig kvalitet på såsom ridstövlar/skor, sadel, ridhjälm och givetvis bra foder och strö. Medan man kan hålla nere kostnaderna på tröjor, ridbyxor, grimmor och andra småsaker mm.

Upp till toppen
Annons: