Annons:
Etikettridning
Läst 1395 ggr
RainyDays
8/9/17, 11:14 PM

Har inte råd...

Jag har varit hästintresserad i många många år, och har sedan jag var liten tjatat pch tjatat på mina föräldrar att låta mig börja på ridning, men utan resultat. Jag var som sagt liten då och kunde inte börja rida pga föräldrarnas tidsbrist för att kunna köra mig fram och tillbaka till stallet osv. Men nu ett par år senare så tog jag upp frågan att få börja rida igen, men nu är det istället pengarna som saknas. Vi har inte direkt dålig ekonomi men ridning kostar så mycket så det blir för dyrt med alla våra andra utgifter osv. Och jag vet inte vad jag ska göra. Jag har väntat typ hela min barndom på att bli lite äldre för att kunna ta mig fram o tillbaka själv, men nu kan jag inte rida iallafall. Alltså jag känner mig bara helt förkrossad, de enda få gångerna jag fått rida är någon enstaka gång då jag fick rida islandshäst som "tröst" för att jag inte kunde gå på ridning. Jag älskar hästar så mycket och jag är så himla avundsjuk på alla som alltid är i stallet och rider och allt. Alltså jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg egentligen, kanske bara skriva av mig någonstans… Men finns det något sätt som man kan vara nära hästar på som inte kommer ruinera ens bankkonto? :( Vill ju så gärna hålla på med hästar…

Three.Twentyfour.Seventeen <3

Annons:
Stallmima
8/9/17, 11:22 PM
#1

Du kan försöka hitta något travstall i närheten eller något annat stall där de behövs hjälp, hästar är så mycket mer än bara ridning. Då kommer du in i stallet på ett bra sätt…………

nickiee
8/9/17, 11:23 PM
#2

bli medryttare

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Katti
8/9/17, 11:31 PM
#3

#2 Det kan man ju inte gärna bli om man inte kan rida! Och dessutom brukar det vara dyrt det också…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

BokDuvan
8/9/17, 11:35 PM
#4

Det finns kanske någon gammal häst som skulle behöva motion o kärlek i närheten av där du bor? Du skulle kunna ta hand om hästen, borsta den o så i början så att du blir mer hästvan. Om du har tur kansle du till och med kan få ngn ridlektion.

[134643]
8/10/17, 8:04 AM
#5

Hur gammal är du? Kanske dags för ett extrajobb? :)

[134643]
8/10/17, 8:05 AM
#6

Såg precis att du var 15 i en annan tråd. Då kanske det blir jobbigare med jobb.

Annons:
Tyst
8/10/17, 10:51 AM
#7

känner bara, utan att ha någon koll på vad det är som er familj har för utgifter som gör att det blir för dyrt med ridning…

Får du något ekonomiskt? Tänker typ om du får ditt barnbidrag, om du får veckopeng, pengar för att gå på bio/fika, om du får pengar på födelsedagar…
Jag avstod allt sådant för att få rida, jag dealade med föräldrarna att jag hellre ville ha en termin på ridskolan än födelsedagspresenter, julklappar, hjälp med pengar till bio och kläder och veckopeng. Kort sagt så lade de i princip bara pengar på mina ridlektioner allt annat skötte jag själv eller blev utan. Ridkläder köpte jag för ihopsparade pengar på rea och superbilligt, och sedan var jag superförsiktig med dem så jag kunde ha mina ridkläder i flera år. Mitt första "ridkläder-set" kostade inte mycket mer än 1000 kronor och höll i 5 år.

Vikan
8/10/17, 12:14 PM
#8

Satte ut en annons på en fb sida och även i en affär och fick många svar på det. Visserligen var jag hästvan då men sökte främst efter nån att mysa med, men fick rida sä småningom. Finns många hästägare som ändå är villiga att erbjuda lektioner om man hjälper till med nån häst eller stall, så testa att lägga ut annonser

powerade
8/10/17, 12:22 PM
#9

Kolla runt i stall, kanske är det någon som skulle tänka sig att " lära upp" så du iallafall kan fara på ridning i skogen själv någon dag. Jag började rida hos min granne när jag var 9 år. Kostade ingenting för mig. Ridskola är onödigt dyrt faktiskt. Knappt lärt mig någonting på flera år där:s

[134643]
8/10/17, 2:35 PM
#10

Instämmer att man kan lära sig riktigt bra privat också, speciellt om man kan träna för tränare lite då och då. Jag lär mig mer på 1 träning i månaden (225/lektion) än vad jag gjorde på 1 dag i veckan på ridskolan (300/lektion). Jag kan också säga att när jag började på min första medryttarhäst var jag 14 och hade ridit ungefär 2 år mellan 10 och 12. Jag kunde precis skritta, trava och galoppera typ. Det var allt. Hästens ägare gav mig lektioner i början tills det att jag kunde börja rida ut ensam. Så visst går det att gå den vägen också. Du kan i alla fall testa att skriva en annons och förklara läget exakt, ibland har man tur :)

Upp till toppen
Annons: