Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 762 ggr
Ulvelin
7/9/17, 4:55 PM

Djursholms ridanläggning

Ngn som vet något om Djursholms ridskola? tänkte kanske börja där till hösten! Vet inte så mycket om det så skulle vara tacksam om ngn kunde svara🤗Är ny i ridsporten så

Annons:
akvarium123
7/9/17, 5:05 PM
#1

Vad kul att du ska börja rida! Jag rider inte där på Djursholms ridanläggning men jag skulle kunnat tänka mig att de har en hemsida så googla på det så kommer du säkert hitta information där😊

axa
7/9/17, 7:01 PM
#2

Djursholms ridskola.. Jag har inte ridit där, men känner folk som har och jag har varit där flera gånger. Ofamiljärt och hästarna har det inte bra. Tyvärr. Ridlektionerna är fullproppade, har dålig instruktörshjälp, och är överlag ointressanta lektioner. Säkert fungerande lektioner för nybörjare, men när man kommer upp i nivå ser jag det inte som hållbart. Och hästarnas välbefinnande väger jag stort, och där är det inte bra.

akvarium123
7/9/17, 8:47 PM
#3

Jag vet ju ingenting om just det ridcentret så jag skulle först väga in det som #2 skrev och sen kolla hemsidan. Annars är det oftast inga problem att hitta ett annat ställe. Sen hur menar du med att hästarna inte har det bra #2??

Ulvelin
7/9/17, 8:49 PM
#4

Tack för svaren🤗

Javix
7/9/17, 8:56 PM
#5

Red där för några år sen, trodde alla hästar fått boxar nu men som jag förstår det har dem inte det… dvs. en del står i spilta. När jag red där (hade ridit ett tag) så fick vi ju fixa allt inför lektionen, sadla osv, men hörde att de mindre erfarna kommer dit och hästarna är klara? Låter inte så bra, lika bra att lära sig sadla själv direkt. Jag tyckte själv inte om den så mkt dels pga hur stor den var, vissa av ridlärarna tyckte jag inte jättemycket om (och hon som jag hade har slutat, och hon gillade jag dock), de flesta hästarna är snälla enligt min erfarenhet, men de verkade inte ha så kul. Om jag var du hade jag nog börjat någon annanstans, Solna ligger rätt nära och den ridskolan gillade jag. Däremot så tror jag dem fortfarande har spiltor också, vilket jag inte tycker om.


Ulvelin
7/9/17, 8:58 PM
#6

Oki🤗

Annons:
Ulvelin
7/9/17, 9:25 PM
#7

Men ngn som vet fler bra ridskolor i Danderyd /täby/Vallentuna alltså norr om Stockholm 🤗

Javix
7/9/17, 10:04 PM
#8

Ja alltså solna är bara buss från danderyds sjukhus direkt dit.  :) Annars är täby ryttarcenter ganska bra och det måste nog finnas massor i vallentuna om du bara söker på google. :) är det just engelsk ridning du vill hålla på med?


tiger tok
7/9/17, 11:25 PM
#9

I Vallentuna finns, angarn, Veda (Vallentuna ridskola,har dock hästar i spilta och vissa hästar går många lektioner!), lilla rörby (väldigt bra enligt min mening!), och finns även en western ridskola vid angarn/Brottby! Finns säkerligen fler men kan inte namnen! Om du är nybörjare så finns även Vallentuna 4H med djurverksamhet (skötsel och annat skoj med alla djur och ridning/körning var tredje gång!) och "hästis" (häst verksamhet där körning, ryktning, lite teori, lite stallskötsel, sadling, selning osv ingår!) Finns många 4H gårdar i Stockholm, bara att googla! Stora skuggans 4H vet jag har islandshäst ridskola! Hur gammal är du?

Ulvelin
7/10/17, 4:16 PM
#10

Jag är tio! Jag har även 4H på storaskuggans🤗Står också i kö där och ridläger men jag tror att jag vill rida både islandsridning och engelsk ridning 🤗❤️

Upp till toppen
Annons: