Annons:
Etikettbeteende
Läst 1590 ggr
Ebbanilsson
7/6/17, 8:21 PM

Skimmel som ALLTID rullar sig

Asså min skimmel rullar sig alltid i hagen när man släpper honom. Vet ni någon bra borste eller medel som för bort fläckar? Har en ryktsten o magicbrush. Eller kan man göra något så hästen inte rullar sig lika mycket? Täcke är ingen idé då han gärna tar sönder dom för han inte gillar det. Han har alltså bara täcke när det är nödvändigt

Annons:
[RC1393]
7/6/17, 9:29 PM
#1

Det är bara att acceptera. Hästar gillar att rulla sig, man får bara duscha ordentligt och hålla dem inne inför tävling/uppvisning, så får de se ut som grisar annars. Min skimmel går t.ex. konstant med gul svans. Hon verkar trivas ypperligt på det viset, men matte är inte lika glad… Ketchup fungerar bra att tvätta skimlar med.

CaptainBunchie
7/6/17, 11:04 PM
#2

Hästar rullar sig ju gärna då det är bl.a. ett naturligt skydd från diverse insekter. Har för mig att insekter dras mot ljus päls (dvs. skimlar, skäckar osv.) mer, och det kanske är därför de försöker maskera sig extra mycket.

Mot kiss/bajsfläckar och dylikt rekommenderar jag att skrubba med juteväv. Köpte för länge sedan några dukar från hööks, men tyvärr slutade de säljas av någon anledning. Finns juteväv på Jula som man säkert kan klippa till i bättre storlek och det borde fungera det med.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Caf_Roy
7/7/17, 7:57 AM
#3

Schampo och dålig belysning

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Ebbanilsson
7/7/17, 6:18 PM
#4

okej tack!

Upp till toppen
Annons: