Annons:
Etikettridtravare
Läst 1211 ggr
moamoa1
2017-06-17 21:57

Var Handlar ni?

var köper ni era: Sadlar, träns, schabrak, täcken,  Hö med mera??

Behöver hjälp om var jag ska köpa allt till min häst? om ni har några tips om vad som helst, säg till! kom gärna med bilder på era hästar också!

Annons:
[nevamisse]
2017-06-17 23:55
#1

MyOne, Hööks, Gekås. Eurohorse mässan.

Ang sadel hade jag tagit hjälp av en sadelutprovare. 

Hö köps enklast av en bonde eller annan foderleverantör.

Lona
2017-06-18 11:40
#2

Kraftfoder, tillskott, spånpellets mm brukar vi köpa på Naturnära, en lokal butik som främst är inriktad på djurfoder. Hösilage köper vi från en granngård. Torv beställer stallägaren hem flera pallar åt gången (det ingår 3 st/månad i stallhyran). Övriga hästprylar blir ofta Hööks (har flera butiker på rimligt avstånd och tycker att de har bra produkter), möjligen Börjes (ofta lite kass kvalité men de säljer ju märkesgrejer också) el MyOne. En och annan pryl brukar följa med hem efter Eurohorse också ;-) . Sen finns det ju en uppsjö affärer på nätet, för att inte tala om second hand-grupper på FB, men jag vill gärna känna på grejerna själv :-) . Sadel håller jag med #1, ta ut en duktig sadelutprovare, som dessutom kan den inriktning du har (tex islandshäst, western osv).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cecilia.S
2017-06-18 12:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Granngården, hööks, mässor… går att hitta det mesta där ;-) Pellets, linfrökaka m.m. köper vi på granngården, hö från en bonde. Jag rekommenderar dig även att kika in på Horze.se där det finns en massa smått och gott. Framför allt täcken inhandlas därifrån. Sadel bör dock köpas med hjälp av en sadelmakare, för att hitta rätt till hästens rygg och manke. Om sadeln ligger fel kan det delvis påverka ridningen negativt, men det kan framför allt skada och/eller orsaka smärtor hos hästen. Därför är det oerhört viktigt att sadeln ligger rätt :-) Sadelmakaren kan även hjälpa dig att hitta den sadel som även passar dig. Om du vill ha lite "finare" saker för lägre priser eller rent av vill spara pengar kan du köpa exempelvis schabrak och träns begagnat. Det kan du göra på olika Facebooksidor, men även på många försäljningssajter såsom blocket och hästnet. Infogar en bild på min ponny :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Javix
2017-06-19 22:19
#4

Hööks, Börjes, MyOne, om du vill ha helt nytt, annars kolla Tradera, Blocket & Hästnet efter begagnade saker, samt second hand hästbutiker! Du kan hitta saker som är i jättefint skick, för lite pengar, vissa kanske knappt använda. 🙂


jagga-ewe
2017-06-23 00:32
#5

Sadel köpte jag från taur.se, eller rättare, kompisen köpte en på vinst o förlust. Den passade inte hennes häst men låg som om den varit tillverkad till min.
Träns, tja, nackstycket o nosgrimman har en vän gjort, hon jobbar i skinn. Bettet är från Hööks. Köpte nyss nytt bett till dotterns häst, det köpte jag från horsemeup.se efter mycket research. Hööks hade inte rätt modell i rätt storlek. Rätt fanns på flera webshoppar, valde en med fri frakt, av snålhet.
Schabraken är från Hööks. Har inga täcken. Flughuvor från Hööks, Skövde ridsports utförsäljning, från GeKås och några från Biltema.
Hö skördar mannen som äger stallet själv, det ingår i stallplatsen.
Grimmorna vi har är nog från Hööks och GeKås. Grimskaft oxo, nåt kan vara från Biltema.
Borstar är från lite varstans. Granngården, Hööks, GeKås, Charlies osv.
Sadelgjordar har vi köpt från Hööks, ishesten.se och begagnad.
Stigläder från Hööks.
Stigbyglar från Skövde Ridsports utförsäljning samt från hestbolaget.se
Sen har vi på tok för mycket kläder från Hööks och en del från Skövde ridsport, Skara hästsport, Charlies och garanterat fler ställen. Det är lätt att shoppa.
Vill inte ens tänka på hur mycket vi kommer släpa hem efter SIHS i december…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: