Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1246 ggr
[Shia]
5/23/17, 3:37 PM

er första ridskoletävling/klubbtävling/lokala?

hejsan! vart intresserad av att höra hur er första tävling var? mina "premiär tävlingar"

första hopptävlingen på ridskolan- 7 år, lärde mig hoppa dagen innan(var på läger) red ett russ, såg himla bestämd ut- gick jättebra, vart oplacerad dock(stilhoppning)

första travloppet(ponny)- startade på 1400(grunddistans 1140, var den gamla propparna då, typ tillägg rekord blablabla.(den som stod på start- lika snabb som "min". bara det att "min" tävlat mer och sprungit fortare när hon var yngre) hon stegrade sig i volten, drog iväg åt fel håll när vi voltade- så en funktionär fick leda henneXD grät hela loppet, var så himla besviken å arg! haha, vart trea iaf på 3,06 (var ganska bra då, som om en shettis nu skulle springa 2.56) blev intervjuad av unga travet, norran, osvXD det var det värsta typ.

första hopptävlingen på andra ridskolan- red en häst jag inte ens klappat på (ridit några veckor där) när jag skulle hoppa fram på hinder ett(stilbedömning btw) skena han iväg hoppa över en hög oxer(som ej var med i vår klass) bakvägen å stack till de andra- grät. väl dags för tävlingen, han sprang i hundraåttionio, och kämpade med att få bra vägar, när vi red i mål- for han rakt in i väggen(nästan) ställde sig upp- vände om å trava i full fart till de andra hästarna, grät för tyckte jag ridit så dåligt- resultat? vann(trots att det var stilXP) Den tävlingen var för 1 1/2 år sedan. hästen, hette Virre. de virjes boy. Togs bort iår pga kolik, bllodpropp osv(massa strul) han blev min lilla favorit ett tag:P den busen(som jag red migg första galoppombyte med(tänkta byte) barbacka.

första pay and ride- låna ridskolehäst(enda som lånade häst, de andra- egen) han var galen! drog iväg i framridningen(i galoppen, gick i form skritt å trav å var superfin då) väl dags å rida- startsignal(domarn, som hade grönt kortkursen när jag tog det tidigare, sa åt mig att ta ett djupt andetag, alltid säger instruktörerna så åt migXD) sen red jag…

han gjorde typ skänkelvikning mot hörnet när vi red över ridbanan(drogs mot de andra) konstiga bågar,  snett igen- bra. sen gick de andra vägarna på sniskan osv. I första galoppen drog han iväg full fart. (syntes på filmen hans bakben tog sats) så gjorde en volt, så jag kom tbx på volten. var gråtfärdig här… halten vart bra- men sen sneddade han. andra galoppen- skena iväg, var tvungen lägga in volt i fel varv för att komma in på rätt volt(haha, kommentaren där- extra volt- i fel galopp, 1 p, undra om jag fått 2p om det var rätt galopp på den volten:) han tvärnita mot väggen också, höll på flyga av. )

när jag gjort halt, å red ut, så kom tårarna å grät när jag red ut. var SÅÅÅ besviken! 

första pay and jumpen! på ridskolans fjording, framridningen- till låten get of on my back, hade han rodeo- bockade osv. i galoppen(han är sådan ibland i galoppfttningarna- sprallig) jag hade ingen aning om hur det skulle gå sen. framhoppning- superfin! aldrig hoppat så fint! (utan att vägra) . så var ju positivinför hoppningen. bocka i fattningen, bjöd på hindret, just när han tänker hoppa- tvärstopp-backa-sväng. jag- flyger, landar, gör kullibytta-i geggan- skrattandes. jag SKRATTADE!det var så typiskt honom( haft honom alla hoppningar iår, flygit av 3 gånger( plus en i höstas)  mina kompisar avvaktade med att fråga hur det gick(de trodde jag skulle vara skitargXD) men de skrattade med mig när de såg jag skrattade. (ridbyxorna var bara å slänga)  kan nämna att jag hoppade honom tre dagar senare- flög av) enda tråkiga, jag börjar bli för lång för honom(han är maxad B ponny kraftig, bär upp längd bra. (dock ej för tung) men jag älskar den där busiga fjordingenXD.

tur jag hade en till klass iafXD gick bra där, travhoppa första hindret, sen flöt det på, fick dock en vägring(mitt fel, glömde driva plus konstig sväng) så kom ej till omhoppningX((( (det som grämer mig mest) vart trea iaf i klubbmästerskapetXD 

mina debuter kan sammanfattas-, svett, blod(börja blöda- på baken…) å tårar(å skräck)

men skrattar åt allt det där idagXD

Annons:
Upp till toppen
Annons: