Hej på er! Vi ska bygga ett stall! Hur bred bör stallgången minst vara, tycker ni? ( vet redan att det står på jordbruksverkets hemsida). Jag och min brorsa ska köpa två hästar(islandshästar) inte så vi får en varsin utan vi delar på dem två, min brorsa har inte hästvana... han har ridit islandshäst på Island en gång samt att han rider ibland hos din tjej som inte har islandshäst...han kommer få gå på lektioner!! OBS! Han är 17 år och är inte "korkad"😂Däremot är han borta väldigt mycket både i veckor och på helger så jag kommer få ta hand om hästarna 80% av tiden typ😂 Jag är 13 snart 14... jag har ridit i 5/6 år och hjälper till i ett stall där dem har 11 hästar och jag får ha en som min egen bara jag inte tar han därifrån👏🏼 Så jag vet att det är mycket jobb och att det kommer mer jobb när man har hästarna helt själv...! Jag tävlar så jag kommer behöva en tävlingshäst med bra tölt!vi har redan tänkt ut allt med kostnader och med föräldrar och sånt! Sen kommer min brorsa och hans tjej rida ut ibland när hon är här, och jag och han kommer rida ut när han är hemma. Dem dagar han är hemma får han självklart hjälpa till med allt skitjobb! Den hästen jag kommer tävla kommer jag rida i paddock och rida ut(inte båda två samma dag) nästan varje dag! Juste vi ska byggs paddock också😂 Så vi kommer vara typ 3 personer som rider varav en (jag) kommer rida 6/7 dagar i veckan. Men det är ju också jag som är mest hästintresserad! Min storebror älskar djur nästan lika mycket som jag gör och ingen tycker mer om djur än mig!!! sen har jag en till storebror(15. År) som antagligen inte kommer rida(säger han iaf). Här kommer min fråga: hur stor tycker ni paddocken ska vara? Typ 30*50 och såna mått😊😅😂