Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 651 ggr
SannaNolte
2017-03-14 22:04

Gummisnodd

Hej!

Tänkte bara se vad ni anser om att rida med snodd? Jag själv har en ridtravare som jag kan använda det på Ibland och då inte alls inspänd, utan den har hela sin fulla längd . Varför använder jag det? Jag vill hjälpa honom att tänka lite mer neråt med huvudet , inte för att han ska "gå i form" för det gör han inte av en snodd . Vad är era spontana tankar? Tänker jag fel? Var skulle ni /använder ni för hjälptyglar? 🙂

Medis på Socialt stöd iFokus . ☀️

Annons:
nypisnina
2017-03-14 22:16
#1

Jag är för snodd hos hästar som har en förmåga att slänga upp huvudet. Precis som du beskriver, inte åtspänd, men som en hjälp. Jag hade det på min häst när han var yngre, han stegrade sig lätt och ofta men han gick något lättare med den, sen bytte jag till en martingal och hade det i alla år medan han reds.Jag har även haft snodd på min travare, han slängde upp huvudet och drog iväg i full fart men höll sig bättre och lättare på banan när han tänkte mer neråt, som du beskriver. Så länge sådana hjälpmedel inte hindrar hästen så ser jag inga nackdelar med dem utan de är en hjälp eller i mitt fall har det varit en säkerhetsåtgärd.

Upp till toppen
Annons: